سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان

شبکه‌های رادیویی به مناسبت سالروز ۲۶ مرداد و بازگشت آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ شبکه‌های مختلف رادیویی با هدف گرامیداشت سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برنامه‌های متنوعی را روی آنتن می‌برد.

خاطرات معاون صدا از سال‌های جنگ در رادیو ایران
«مستند ایران» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن با علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی از آزادگان دفاع مقدس گفت‌و‌گو می‌کند. «پلاک هشت» روز چهارشنبه ویژه بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پخش می‌شود.
«باغ هنر» نیز در بخشی از برنامه به موضوع بازگشت آزادگان و بررسی آثار هنری کار شده در این حوزه می‌پردازد. «راه شب» پنجشنبه بامداد با موضوع بازگشت ساعت 00:30 بامداد به روی آنتن می‌رود. «سلام صبح بخیر» نیز به این مناسبت تاریخی می‌پردازد.

رادیو فرهنگ و خاطرات سیدالأسرا شهید خلبان حسین لشکری
برنامه «سرزمین من» با موضوع آزادگان، آزادگی و ‌نگاهی به رویدادهای تاریخی روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود. با چند تن از آزادگان و خاطرات آنان در دوران اسارت گفت‌وگو می‌شود، بررسی نقش آزادگان در سازندگی دوران پس از اسارت نیز موضوعی دیگر از بخش‌های این برنامه است.
برنامه «خیابان فرهنگ» نیز در بخش تعاملی برنامه به سالروز بازگشت آزادگان به میهن می‌پردازد. «مستند فرهنگ» با موضوع مستندی از ورود آزادگان به کشور، روی آنتن می‌رود که مروری کوتاه به دوران دفاع مقدس و اولین دوره بازگشت آزادگان سرافراز به کشور است. این برنامه در طول هفته مروری بر زندگی و خاطرات سیدالأسرا شهید خلبان حسین لشکری و آزاده سرافراز محمدباقر رنجبر اهل بوشهرکه 8 سال و 5 ماه و 26 روز در بند اسارت رژیم بعثی عراق بوده داشته است.
دربرنامه‌های مجله محور شبکه همچون «ققنوس» و «هفت اقلیم» به موضوعاتی چون ادبیات و شعر مقاومت با محور آزادگان و آثار سینمایی مرتبط با این حوزه پرداخته می‌شود.

رادیو گفت‌و‌گو و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت، «گفت‌وگوی فرهنگی» با موضوع گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان، پخش می‌شود. «بدون خط خوردگی» نیز با موضوع آزادگان نماد ایستادگی و مقاومت، شنیده می‌شود.

رادیو پیام با «مردان سرزمین آفتاب»
«مردان سرزمین آفتاب» با گرامیداشت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از این شبکه رادیویی شنیده می‌شود.

رادیو تهران در گفت‌وگو با آزادگان قهرمان
«شهر آفتاب» رادیو تهران به مناسبت این روز با آزادگان قهرمان گفت‌وگو خواهد شد با ما از آغاز صبح همراه شوید. برنامه «رادیو اکتیو» رادیو تهران با توجه به این موضوع و اهمیت آن در این روز به روایت بازگشت اسرا به ایران می‌پردازد. مخاطبان می‌توانند این برنامه را ساعت 21 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوند.

رادیو صبا و تلاش برای اعلام اسامی اسرا
مستند «ماجرا» با نگاهی تازه به گرامیداشت روز آزادگان می‌پردازد. این مستند تلاش می‌کند جویای این شود که برای آزادی این اسرا چه تلاش‌هایی شده است؟ و یا اینکه آیا می‌توان لیستی از اسامی آنها پیدا کرد؟ گفت‌وگو با خانواده آزاده‌ای که سال‌ها خانواده او فکر می‌کردند رزمنده آنها شهید شده است، از بخش‌های جالب این برنامه است.

رادیو سلامت و صبر کادر درمان
این شبکه رادیویی، سه برنامه «سپیدجامگان»، «یاد یاران» و «زخم‌های ناشمرده» را در روزهای 25 و 26 مردادماه روی آنتن می‌برد. موضوع این برنامه‌ها یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس به خصوص اراده و صبر آزادگان و ارمغان آن برای نسل جوان امروزی و زندگینامه تنی چند از آزادگان پزشک و کادر درمان است.

رادیو جوان و بیان عزم و اراده آزادگان
این شبکه رادیویی در برنامه‌های «جوونی مجاز»، «امروز و فردا» و «هفتگ» به شناخت نقش و اهمیت آزادگان در جامعه خواهد پرداخت. بازگو کردن داستان‌هایشان و شنیدن شجاعت و تلاش‌هایی که برای زندگی مستقل خود کرده‌اند، ما را به تأمل در مشکلاتی که در مسیر بازگشت به زندگی عادی پیش‌روی آنها بوده است، می‌اندازد. در این برنامه ها مروری بر دوران غم‌انگیز و مبارزه‌های دلاورانه آزادگان خواهیم داشت. در این برنامه‌ها، شاهد شرحی دقیق از راه‌هایی که آزادگان برای بازگشت به زندگی عادی خود به کار بردند خواهیم بود. همچنین، به تجلیل از شجاعت و استقامت آنها پرداخته و به نقش آن‌ها در ساختن امید و امنیت در جامعه اشاره خواهیم کرد.

رادیو ورزش و قهرمانی در اسارت
برنامه «صبح ورزش» به موضوع بازگشت آزادگان می‌پردازد. 2 برنامه مستند 30 دقیقه‌ای با عنوان «قهرمانی در اسارت» و یک برنامه «به اضافه ورزش» با موضوع بازگشت آزادگان در 26 مردادماه پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها