چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کسی که به کلام وحی توهین کند با انسانیت جنگیده است

خوزستان -دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر دولت سوئد نسبت به توهین کردن به قرآن انزجار دارد باید این افراد مجرم را محاکمه کند ،چرا که کسی که به کلام وحی توهین کند با انسانیت جنگیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در اهواز ،حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در آئین رونمایی از کتابت نفیس قرآنی خطاط دزفولی شامگاه سه‌شنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم از سوی یک افراط گرای سوئدی بیان کرد: ما خواهان این هستیم که دولت سوئد فرد هتاک و افراط‌گرایی که اینچنین بی‌شرمانه به ساحت قرآن کریم اهانت کرده را  مورد محاکمه قرار دهد و با وی برخورد کند.
 
حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: اگر دولت سوئد نسبت به توهین به قرآن انزجار دارد باید این افراد مجرم را محاکمه کند چرا که کسی که به کلام وحی توهین کند با انسانیت جنگیده است و هر شخصی که با انسانیت می جنگد، محکوم است.
 
وی با تاکید بر اینکه در دنیای غرب هرچه برعلیه قرآن گفتند، به همان نسبت قرآن بیشتر رواج پیدا کرده است، اظهار کرد: در سوئد به اسم آزادی ۲ بار قرآن را آتش زدند و دولت سوئد فقط به انتشار بیاینه اکتفا کرد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بردگی حیوانی در دنیای مدرن شکل گرفته تا به اسم آزادی به مقدس‌ترین کتاب آسمانی که معجزه جاودانی و جامعیت معارف، ارزش‌ها و کلام وحی است، توهین کنند و هر انسانی که قرآن بخواند از اندیشه غلط دست بر می‌دارد.
 
وی  در بخش دیگر سخنان خود کار استاد هنرمند ذفولی در کتابت قرآن کریم را اقدامی ارزشمند در مقابل این رفتار غیرانسانی و توهین به کتاب وحی دانست و عنوان کرد: امثال این استاد باید الگوی جوانان باشد.
 
وی افزود: این توفیقات حاصل اراده بشری نیست، استاد آذرنگ پیش از این نیز قرآن را کتابت و به حرم امام رضا(ع) اهدا کرده است، اگر اجازه دهد انگشتان ایشان که وقف نوشتن آیات قرآن شده را می بوسم زیرا این انگشتان، انس با قرآن را شهادت خواهد داد.
 
امام جمعه دزفول در این مراسم گفت: ملت مسلمان به قرآن که بزرگ‌ترین کتاب آسمانی، کتاب نور و رحمت است، مفتخر هستند.
 
حجت الاسلام مسعود بهرام پور افزود: برخی افراد، دشمن قرآن هستند و برخی اوقات این دشمنی به حدی بروز می کند که اقدام به آتش زدن و پاره کردن قرآن می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه انسان‌ها در پهنای صفحه دل خود یا قابلیت هدایت دارند و یا غیرقابل هدایت هستند، عنوان کرد: افرادی که قلب خود را از گناه دور کردند هدایت می‌شوند و افرادی که خود را در منجلاب فساد غرق کردند و به دنبال گناه هستند چیزی از هدایت عایدشان نمی‌شود و به سراشیبی سقوط می‌افتند.
 

حجت الاسلام بهرام پور افزود: چیزی که باعث می شود انسان در منجلاب فساد گرفتار شود کفر است، گاهی اوقات افرادی که ایمان ندارند در مسیر زندگی‌شان کفران می ورزند و نتیجه این عمل آن‌ها گمراهی و ذلالت خواهد بود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی دزفول با بیان اینکه کتاب قرآن ارزشی بی انتها دارد گفت: استاد آذرنگ بعد از یک عمر جهاد در راه انقلاب،هنرش را با قرآن آمیخته است که قابل تقدیر است.
 
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به کتابت نفیس قرآن توسط استاد آذرنگ گفت‌: این اثر دومین کتابت استاد آذرنگ است که با خط عثمان طه و در ۶۰۴ صفحه است که هر صفحه دارای ۱۵ سطر است.
 
علیرضا چرخابی افزود:  این کتابت با طراحی زیبای سیده زهرا آذرنگ با طرح بین الحرمین طراحی و  کتابت شده و به‌زودی به آستان مطهر حرم اباعبدالله الحسین(ع) اهدا می‌شود.
 
سید عزیزاله آذرنگ هنرمند خطاط این اثر نفیس‌گفت: با کمال افتخار و شاگردی در محضر پدر و برادرانم و نوکری اباعبدالله تصمیم به کتابت قرآن گرفتم که با یاری خدا اولین کتابت محقق شد؛ خوشنویسی این کتاب توسط بنده طراحی توسط سیده زهرا آذرنگ و فاطمه ذبیح و تصحیح و بازبینی همسرم انجام شد.
 
آذرنگ افزود: اولین کتابت قرآن به مدت ۱۰ ماه انجام و به حرم امام رضا (ع ) اهدا شدکه به شهدا ومردم متدین دزفول تقدیم شد.
 
استاد عزیزالله آذرنگ از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که تاکنون  نمایشگاه‌های متعددی در زمینه خطاطی به ویژه کتابت قرآن و احادیث در ایام ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت ها برگزار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها