پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
منابع کتابخوان تیرماه معرفی شد

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح کتابخوان ماه در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اجرا می‌شود، گفت: منابع تیرماه «حج از دیدگاه قرآن»، «جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه»، «دختران آفتاب» و «قدّیس» است.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج و توسعه کتابخوانی طرح کتابخوان ماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح کتاب‌خوان ماه برای هر ماه چهار عنوان کتاب از بین کتاب‌های تازه منتشرشده برای اقشار و سلایق گوناگون مردم انتخاب می‌شود، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و... از موضوعات طرح کتاب‌خوان برای هر ماه است.

رحمانی‌زاده اضافه کرد: کتاب‌های انتخاب‌شده برای معرفی در طرح کتاب‌خوان ماه، در قالب‌ها و روش‌های مختلف نظیر پوستر، خلاصه‌نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ معرفی می‌شوند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه  طرح کتابخوان ماه با معرفی 4 اثر به صورت ماهیانه اجرا می‌شود، اضافه کرد: منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه تیر ۱۴۰۲ با ارائه کتاب های «حج از دیدگاه قرآن»، «جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه»، «دختران آفتاب» و «قدّیس» معرفی شده است.

وی ایجاد عادت به مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری كتاب‌های خوانده شده، معرفی كتاب‌های مفید و كاربردی و ارتقاء و توانمندسازی كتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی كتاب را از دیگر اهداف برگزاری این طرح بیان كرد و افزود: هریک از کتابخانه‌های عمومی به فراخور شرایطی که دارند در قالب نقد، بررسی و یا معرفی نسبت به اجرای طرح کتابخوان اقدام می‌کنند.

رحمانی‌زاده با اشاره به اینکه 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: در این طرح ارائه شیوه‌های مطالعه و همچنین شیوه صحیح خواندن مورد توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها