دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
استفاده از ظرفیت سمن‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: سازمان‌های مردم نهاد و ورزشکاران شاخص استان ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مشترک ورزش و جوانان و کتابخانه‌های عمومی استان تفاهم‌نامه مشترک منعقد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در رویکردهای اخیر استفاده بهینه از فضای کتابخانه‌ای در حوزه مباحث آموزشی مورد توجه بوده است، در همین راستا از ظرفیت مشاورین و متخصصین در بحث مشاوره خانواده استفاده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی بعنوان یک پایگاه فرهنگی پایدار از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند، اضافه کرد: اعضای کتابخانه‌های عمومی همه اقشار جامعه را در برمی‌گیرد از همین رو ضرورت دارد که در حوزه خانواده فعالیت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور نیز در راستای انجام اقدامات فرهنگی مشترک به ‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و بکارگیری و استفاده از ظرفیت سمن‌های جوانان در ترویج فرهنگ کتابخوانی در محیط کتابخانه‌های عمومی منعقد شده است، اضافه کرد: قطعا ارائه آموزش‌های لازم از سوی مشاورین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین اعضا موثر خواهد بود.

رضاخانی گفت: سازمان‌های مردم نهاد و ورزشکاران شاخص استان ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند و باید تلاش کرد تا با ارائه  طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه، نسل جوان جامعه را بیش از پیش به کتاب و کتابخوانی جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه مربوطه به مدت 24 ماه منعقد شده است، اضافه کرد: تعامل فرهنگی همه جانبه مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان با اداره کل ورزش و جوانان، همکاری در برگزاری و اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی مشترک، تعامل و همکاری و استفاده از ظرفیت‌های دو دستگاه در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترویج امر ورزش و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان از جمله این تعهدات است.

گفتنی است، استان زنجان دارای 100 باب کتابخانه عمومی است که با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت آنها بیش از 60 نوع برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در این مراکز اجرایی می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها