یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
نمایشگاه کتاب تهران بهترین فرصت برای تعاملات فرهنگی است

کارشناس فرهنگی سلطنت عمان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب برای ارتباطات فرهنگی بین کشورها بهترین فرصت است، گفت: حضور در این رویداد فرهنگی برای ما افتخار بسیاری دارد و از استقبال بی‌نظیر مردم از این غرفه بسیار خرسندیم.

منتصر المعمری، کارشناس فرهنگی سلطنت عمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، گفت: یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، نمایشگاه کتاب تهران است که بازدیدکننده‌های داخلی و خارجی بسیاری دارد. از این رو نمایشگاه فرصت خوبی برای کشورها برای نشان دادن فرهنگ خود از طریق کتاب و تعامل با سایز بازدیدکنندگان و کشورها است.

وی ادامه داد: سلطنت عمان هر سال سعی دارد در این نمایشگاه شرکت کند، در سی‌‍وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نماینده سه وزارت، فرهنگ، ورزش و جوانان و وزارت اوقاف و امور اسلامی عمان شرکت کردند که هریک از این وزارتخانه‌ها آثار خود را به این نمایشگاه آوردند.

کارشناس فرهنگی سلطنت عمان با اشاره به کتاب‌های غرفه عمان در این نمایشگاه گفت: در مجموع ۱۲۰۰ عنوان کتاب را به این نمایشگاه آوردیم که از این تعداد، ۵۰۰ عنوان کتاب سهم وزارت فرهنگ سلطنت عمان است. موضوعات کتاب‌ها نیز در حوزه تاریخ عمان، مذهبی، هنری، زبان‌شناسی، ادبیات است.

منتصر المعمری ادامه داد: حضور در این رویداد فرهنگی برای ما افتخار بسیاری دارد و از استقبال بی‌نظیر مردم از این غرفه بسیار خرسندیم. همچنین به دلیل نزدیک بودن فرهنگ ایران و عمان، این دو کشور به راحتی و به خوبی می‌توانند با هم تعامل داشته باشند به همین دلیل بهتر است که روابط فرهنگی میان ایران و عمان گسترش یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها