پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
بررسی فیلم‌های مشهور هالیوود در کتاب‌های نشر خوب

نشر خوب با دو جلد جدید از مجموعه «سینماگران» و پنج جلد تازه از مجموعه «یک فیلم، یک جهان» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشر خوب با دو جلد جدید از مجموعه «سینماگران» و پنج جلد تازه از مجموعه «یک فیلم، یک جهان» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمد.
 
مجموعه «سینماگران» به مکتب و نوع ساخت اثر کارگردانان مشهور جهانی می‌پردازد. جلد دوم این کتاب «سینمای ترنس مالیک» نام دارد که گردآورندگان آن سعیده طاهری و بابک کریمی هستند. در جلد سوم این مجموعه به «سینمای فریدون رهنما» پرداخته شده که بابک کریمی نگارش آن را بر عهده گرفته است.
 
در مجموعه کتاب «یک فیلم، یک جهان» به بررسی روند تولید فیلم‌های مشهور جهان از ایده‌پردازی تا ساخت و تدوین پرداخته می‌شود.
 
جلد ۲۱ این مجموعه درباره فیلم «حالا نگاه نکن» از نیکلاس روگ است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده. این کتاب نوشته مارک سندرسن و ترجمه بابک کریمی است.
جلد ۲۲ این مجموعه به فیلم مشهور ویلیام فریدکین در ۱۹۷۳، «جن‌گیر» پرداخته که مارک کرمود نگارش آن و ایمان رهبر ترجمه آن را بر عهده گرفته است. این فیلم اثری اقتباسی از رمانی به همین نام از ویلیام پیتربلتی است که برنده دو اسکار شده و جزو ۲۵۰ فیلم برتر جهان است.

جلد ۲۳ در مورد فیلم «درخت زندگی» است که برنده نخل طلای کن شده است. کارگردان این اثر ترنس مالیک است که نشر خوب در کتابی دیگر به تحلیل مکتب سینمایی او پرداخته است. نویسنده این شماره بابک کریمی است.

جلد ۲۴ این مجموعه درباره فیلم کلاسیک «بانی و کلاید» است که به روایت داستان واقعی از دو تبهکار حرفه‌ای در سال ۱۹۳۰ می‌پردازد. آرتور پن این شاهکار هنری را در سال ۱۹۶۷ ساخته که در این کتاب به‌قلم لستر فریدمن و ترجمه علی کرباسی تمام ابعاد این اثر مورد بررسی قرار گرفته است.

در تازه‌ترین عنوان این مجموعه «سوسپیریا» اثر داریو آرجنتو، توسط الکساندرا هلر و نیکلاس هلر بررسی می‌شود که اردوان شکوهی آن را به فارسی برگردان کرده است. فیلم سوسپیریا در سال ۱۹۷۷ بر اساس مقاله «جیغ‌هایی از اعماق» ساخته شده که در سال ۲۰۱۸ فیلمی از روی آن بازسازی شده است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها