چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
از «دیوان امیرالمومنین(ع)» تا کتاب پرفروش «جرعه‌ای از دریا»

موسسه کتاب‌شناسی شیعه یکی از انتشارات تخصصی در حوزه مطالعات دین است که در نمایشگاه سی و چهارم با هفت عنوان جدید حضور یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) موسسه کتاب‌شناسی شیعه یکی از انتشارات تخصصی در حوزه مطالعات دین است که در نمایشگاه سی و چهارم کتاب تهران با هفت عنوان جدید حضور یافته است.

سید محمد حسینی مدیر تولید این نشر درباره تازه‌ترین عناوین این انتشارات به ایبنا می‌گوید: «گزیده تقدیم‌نامه کتاب‌ها در ایران» به کوشش علی صادق‌زاده وایقان از جمله آثار جدید موسسه ماست. این کتاب به بررسی تقدیم‌نامه کتاب‌ها در بازه زمانی 1357 تا 1401 پرداخته که نشان می‌دهد بیشترین سوژه در تقدیم‌نامه‌های کشور کلمه مادر بوده است. «قوام‌الدین محمد سیفی قزوینی» از دیگر آثار تازه منتشر شده ماست که به مجموعه احوال و آثار این اندیشمند قرن 11 تا 12 می‌پردازد. «دیوان امیرالمومنین(ع)» از دیگر آثار جدید و مورد توجه انتشارات ما در این دوره است.

او می‌افزاید: البته مجموعه آثار امیر المومنین(ع) پیش از این توسط انتشارات دیگری هم منتشر شده‌اند اما تفاوتی که این اثر با نمونه‌های دیگر دارد، این است که علامه سید محسن امین این اثر را با زاویه دید حدیث‌پژوهی جمع‌آوری کرده است و شامل روایت‌های صحیحی می‌شود که راجع به اشعار ایشان وجود دارد.

او با معرفی کتاب «تذکره مقیم» به عنوان یکی دیگر از تازه‌های این نشر می‌افزاید: این کتاب شامل یادداشت‌ها و خطوط مشاهیر و علمای قرن یازدهم است و از آثار اندیشه دوران صفویه به شمار می‌رود. تصاویر رنگی شامل دستخط‌های تاریخی نیز در این کتاب درج شده است.

او ادامه می‌دهد: «اثبات‌الوصیه» از دیگر آثار رسیده به نمایشگاه امسال به است که به اثبات ولایت امیرالمومنین می‌پردازد. «اعلام السنه فی کتاب‌الشیعه» به قلم عبدالستار الحسنی از محققان اهل عراق از دیگر آثار این دوره است که به همراهی گروهی از محققان موسسه کتاب‌شناسی شیعه منتشر شده. این کتاب به گردآوری اسامی دانشمندان اهل سنتی که در کتاب‌های شیعه به آن‌ها اشاره شده در 8 مقاله گردآوری شده است.

حسینی درباره استقبال مخاطبان از این غرفه به ایبنا می‌گوید: «جرعه‌ای از دریا» اثر آیت‌الله جبیری زنجانی پر مخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب ما در دوره‌های مختلف نمایشگاه است. از این مجموعه چهار جلد آن تا امروز منتشر شده و جلد پنجم نیز در سال جاری منتشر خواهد شد. مخاطبان این کتاب بیشتر طلاب، دانشجویان و اساتید هستند. این کتاب علاوه بر موضوعات علمی دارای موضوعات عام نیز هست که مورد توجه عموم مخاطبان قرار می‌گیرد و تا امروز در نمایشگاه به چندین چاپ رسیده است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها