چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
«پی‌پی جوراب‌بلند» به چاپ نهم رسید

کتاب «پی‌پی جوراب‌بلند» به قلم آسترید لیندگرن، نویسنده مشهور سوئدی با ترجمه گلی امامی از سوی کتاب‌های پرنده آبی (کودک‌ونوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) به چاپ نهم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پی‌پی جوراب‌بلند دختری ۹ساله است. همه کسانی که او را می‌شناسند او را عجیب‌وغریب می‌دانند. پی‌پی روش ویژه‌ای برای انجام کارهایش دارد که همه را به شگفتی وامی‌دارد. بچه‌ها دوستش دارند؛ اما آدم‌بزرگ‌ها گاهی از دست او خشمگین می‌شوند ولی پی‌پی می‌گوید: «شما از بچه‌ای که مادرش تو آسمان‌هاست و پدرش پادشاه آدم‌خورهاست چه انتظاری دارید!».

«پی‌پی جوراب‌بلند» محبوب‌ترین اثر آسترید لیندگرن است؛ نویسنده‌ای که از بیخ‌وبن ادبیات کودکان سوئد و جهان را دگرگون کرد.
لیندگرن در این داستان، دختری مستقل و جسور در رویارویی با جهان بزرگسالان را به نمایش می‌گذارد. پی‌پی در این رمان و دو دنباله آن، «پی‌پی به کشتی می‌رود» و «پی‌پی در دریاهای جنوب» با شیوه‌های دیکتاتوری متداول، واقعیت‌های بر ساختهٔ بزرگسالان، نظم و دستورهای خسته‌کننده در کشمکش است.

روح داستان «پی‌پی» ضدیت با استبداد است. او برخلاف شخصیت‌های تو سری‌خور در داستان‌های کودکان آن دوران، بااعتمادبه‌نفس و نیرومند است. نقش پی‌پی، شادی‌بخشیدن به زندگی کودکان است.

«پی‌پی جوراب‌بلند» را آسترید لیندگرن نوشته و گلی امامی ترجمه کرده است. چاپ نهم این اثر در ۱۸۵ صفحه و به بهای ۴۵ هزار تومان منتشر و عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها