یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها براساس نقشه مهندسی فرهنگی حرکت خواهند کرد، گفت: ما از تمام دستگاه‌ها برنامه‌هایی خواستیم و هر سه ماه این برنامه‌ها سنجش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان ظهر یکشنبه در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رونمایی برش استانی نقشه فرهنگی کشور گفت: حرکت دستگاه‌ها در سال جاری برمبنای نقشه مهندسی فرهنگی کشور خواهد بود.

استاندار زنجان بر ضرورت تهیه نقشه تطبیق اولویت‌های یکساله شورای فرهنگ عمومی و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: ما از تمام دستگاه‌ها برنامه‌هایی خواستیم و هر سه ماه این برنامه‌ها سنجش می‌شود و لازم است تا برنامه‌ها در راستای برش استانی باشد.

وی با یادآوری اینکه برنامه‌هایی در حوزه حجاب و عفاف مصوب شده و لازم است اجرایی شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی در حوزه حجاب و عفاف وظایف مشخصی دارند و در قرارگاه مربوطه نیز بر ضرورت عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه تاکید شود.

افشارچی همچنین به مدیریت اجرای برنامه‌های فرهنگی در گردشگاه‌ها و مراکز گردشگری با متولی‌گری خود دستگاه اجرایی تاکید کرد و افزود: مواردی که در برش استانی و گام‌های تعیین شده در شورای فرهنگ عمومی احصا شود.

 وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها براساس نقشه مهندسی فرهنگی حرکت خواهند کرد، ادامه داد: ما از تمام دستگاه‌ها برنامه‌هایی خواستیم و هر سه ماه این برنامه‌ها سنجش می‌شود و لازم است تا برنامه‌ها در راستای برش استانی باشد.

 استاندار زنجان با یادآوری اینکه برنامه‌هایی در حوزه حجاب و عفاف مصوب شده و لازم است اجرایی شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی در حوزه حجاب و عفاف وظایف مشخصی دارند و در قرارگاه مربوطه نیز بر ضرورت عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه تاکید شود.

 افشارچی همچنین به مدیریت اجرای برنامه‌های فرهنگی در گردشگاه‌ها و مراکز گردشگری با متولی گری خود دستگاه اجرایی تاکید کرد و افزود: انتظار داریم دستگاه‌ها در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

در ادامه نیز نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر توجه بیشتر به موضوع عفاف و حجاب گفت: تمام دستگاه‌ها باید در حوزه حجاب وارد عمل شده و به وظایف خود عمل کنند و این برنامه‌ها در طول سال مستمر باشد.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با قدردانی از فعالیت‌های نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان بیان کرد: این برخوردها باید در طول سال استمرار پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز به اولویت‌های یکساله شورای فرهنگ عمومی کشور مبتنی بر فهم منظومه بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راهبردها و مأموریت‌های نظام فرهنگی کشور ارتقای شاخص‌های زیست مؤمنانه از طریق گسترده‌ترین شبکه مدیریتی و سیاستی فرهنگ در کشور است.
امراله حسنی به اولویت های یکساله شورای فرهنگ عمومی کشور مبتنی بر فهم منظومه بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راهبردها و مأموریتهای نظام فرهنگی کشور ارتقای شاخص‌هلی زیست مؤمنانه از طریق گسترده‌ترین شبکه مدیریتی و سیاستی فرهنگ در کشور از طریق شوراهای فرهنگ عمومی در استان ها است.

 وی با اشاره به اینکه این چهار گام در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز مورد تاکید است، گفت: متولیان فرهنگی در انتظار دریافت اعتبار شورای فرهنگ عمومی برای اجرای این برنامه نباشند، هر دستگاه براساس برش استانی حرکت خواهد کرد و تا پانزدهم اردیبهشت نقشه انطباقی برش استانی و اولویت های یکساله شورای فرهنگ عمومی در اختیار دستگاه ها قرار خواهد گرفت.

 حسنی با یادآوری اینکه در حوزه حجاب و عفاف نیز 15 ردیف برنامه برای اجرا در استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: در این حوزه نیز با جدیت ورود خواهیم کرد.

 جانشین فرمانده سپاه استان زنجان نیز در سخنانی توجه به فرمایشات رهبری در حوزه حجاب و عفاف را مورد تاکید قرار داد و گفت: حرکت در این زمینه باید براساس فرمایشات رهبری باشد.

 سردار ابوالفضل طهماسبی بر ضرورت تدوین برنامه برای دستگاه های اجرایی در این حوزه تاکید کرد و افزود: می توان از ظرفیت فضای مجازی در این حوزه استفاده کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای اجرای برنامه های اثرگذار در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: با همراهی دستگاه‌های اجرایی گام‌های موثری در حوزه عفاف و حجاب برداشته خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها