چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت فارس با رویکرد تازه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از اتخاذ رویکرد تازه در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان فارس که از 16 تا 19 فروردین 1402 در نمایشگاه بین‌المللی شیراز برگزار می‌‌شود، اعلام کرد: در نمایشگاه امسال صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس، خاطرنشان کرد: تلاش زیادی برای تغییر سیاست در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت داشتیم که امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.
 
وی ادامه داد: تاکنون دستگاه‌های متعددی در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت فارس همکاری کردند که نمایشگاه امسال به صورت رویدادمحور برگزار شود.
 
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امتیاز این کار هم آن است که در آن صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود.
 
قانعی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس با توجه به برودت هوا که فضای سربسته‌ای است،‌ مناسب دانست.
 
وی اضافه کرد: همزمانی نمایشگاه امسال با چند نمایشگاه دیگر انشاالله موجبات رونق بیشتر و استقبال مخاطب از نمایشگاه خواهد شد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه این نمایشگاه در مساحت ۴ هزار متر مربع و در سه سالن بهار، نرگس و سرو برپا خواهد شد، تصریح کرد: نگاه ما در این نمایشگاه نگاه فروشگاهی نیست از این رو برای برپایی آن هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است و هدف جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.
 
قانعی بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت تأکید کرد و گفت:‌ در برپایی نمایشگاه‌ها به دنبال گسترش بحث انس با قرآن هستیم لذا در آن محافل قرآنی هم برپا خواهیم کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بیان کرد: در رابطه با علاقه‌مندسازی کودکان نیز تلاش می‌کنیم تا اساتید روحانی از قم در نمایشگاه حضور یابند تا بتوانیم مباحث انس با قرآن و آموزش‌های اعتقادی را در میان نونهالان دنبال کنیم.

وی نمایش نسخ قدیمی قرآن کریم را از جمله فعالیت‌های نمایشگاه قرآن و عترت فارس برشمرد و افزود: در این نمایشگاه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان را نیز انجام خواهیم داد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس از برپایی محافل قرآنی میان کتابداران استان خبر داد و گفت:‌ همچنین در غرفه کتابخانه‌های عمومی استان فارس معرفی کتب قرآنی را برای عموم مردم برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها