یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
اشعري: آرزويم انتشار آثار كتابداران است

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در مراسم تجليل از پايان‌نامه‌هاي برتر حوزه كتابداري كه صبح امروز(يك‌شنبه) برگزار شد، گفت: آرزويم اين است كه كتابداران، آثار و تجربه هاي خود را در قالب كتاب مكتوب كنند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، در اين مراسم علي‌اكبر اشعري، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران اظهار داشت: كتابداران صاحب تجربياتي‌اند كه به درد نسل‌هاي آينده مي‌خورد و از آرزوهاي شخصي من است كه كتابداران در همه بخش‌ها فعاليت و آثارشان را در قالب كتاب منتشر كنند.

وي با بيان اين كه «تلاش براي چاپ كتاب يا مقاله از سوي كتابداران بسيار مفيد است»، گفت: اميدارم حضور كتابداران در نشريات علمي بين‌المللي پررنگ‌تر شود.

اشعري با اشاره به لزوم تلاش بيشتر براي كسب جايگاهي شايسته و درخور توجه در حوزه كتابداري دنياي امروز، يادآور شد: جايگاه علمي كتابداران ايراني زماني در سطح بين‌المللي ارتقا مي‌يابد كه نسبت به نگارش و درج مقالات علمي در نشريات معتبر خارج از كشور، اهتمام جدي‌تري داشته باشند.

وي با بيان اين كه مي‌توان علاوه بر پايان‌نامه‌هاي برتر، مقالات و كتاب‌هاي برتر، از كتابداران نيز قدرداني كرد، افزود: تلاش در حوزه نوشتن كتاب و مقاله هم به سلامت روحي و معنوي و درآمدن از خمودگي و ركود كمك مي‌كند و هم موجب زايش فكري و توليد انديشه مي‌شود و محصول اين اتفاق در زندگي شخصي و كاري كتابداران تاثيرگذار است.

همچنين در اين مراسم، از پديدآورندگان سه پايان‌نامه‌ برتر حوزه كتابداري و پنج نفر از ايده‌پردازان برتر سازمان اسناد و كتابخانه ملي تجليل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط