پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
دبیرکل نهاد درگذشت مسعود دیانی را تسلیت گفت 

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور پیامی درگذشت پژوهشگر و دین‌پژوه حجت الاسلام مسعود دیانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، متن پیام مهدی رمضانی دبیرکل نهاد به این شرح است:«أَسْمِعُوا دَعْوَةَ اَلْمَوْتِ آذَانَکُمْ قَبْلَ أَنْ یُدْعَی بِکُمْ

دعوت مرگ را به گوش گیرید، پیش از آنکه مرگ شما را فراخواند. مرگ آغاز حیاتی دیگر است؛ حیاتی که دیگر با فنا و مرگ در آمیخته نیست. حیاتی بی‌مرگ و مطلق.فقدان غمناک پژوهشگر و دین‌پژوه جناب حجت‌الاسلام آقای مسعود دیانی را به خانواده گرامی ایشان تسلیت می‌گویم. حقیقت آن است که زندگ انسان با مرگ در آمیخته است و بقایش با فنا. پیش از ما میلیاردها نفر بر روی این کره خاکی زیسته‌اند و پس از ما نیز.
 
مسعود دیانی در این یک سال که از مریضی‌اش گذشت با نوشتن متن‌هایی از مرگ سخن می‌گفت و انگار با همان جملات، چشم‌های‌مان را باز می‌کرد که بدانیم مرگ در همین نزدیکی است. آنجا که نوشته بود: «از یک جایی به بعد آدم مشتاق مرگ می‌شود، مشتاق رهایی از دنیایی که آدم دیگر توان بودن و ماندن در آن نداشت. به سمت دنیایی پر از شکوه، عظمت، شگفتی و زیبایی‌های غریب .‌..»
 
همه این سخنان از سر مرگ‌آگاهی است و راستش، لذت زندگی مرگ‌آگاهانه را جز اولیای خدا کسی نمی‌داند؛ این لذتی نیست که به هر کس عطا کنند و بر همه ما باشد که زندگی‌ای مانند مسعود دیانی داشته باشیم و همیشه این جمله مولا(ع) پیش روی‌مان باشد: «دل‌هایتان را از دنیا بیرون کنید، پیش از آنکه بدن‌های شما را از آن بیرون ببرند.»
 
حجت‌الاسلام مسعود دیانی، شاعر، منتقد، پژوهشگر حوزه اندیشه که در سوابقش معاونت شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، سردبیری مجله «الفیا» و  و مجری-کارشناسی برنامه «سوره» شبکه چهارم سیما به چشم می‌خورد، سحرگاه پنج‌شنبه ۱۸ اسفند، پس از تحمل یک دوره سخت و جانکاه بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها