شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
چاپ 20 عنوان کتاب برای کنگره ملی شهدا در دست اقدام است

حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی در نشست خبری به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا با اصحاب رسانه با بیان اینکه در کنگره ملی 6544 شهید استان لرستان حداقل 20 عنوان کتاب مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در دست تهیه و اقدام دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان به‌مناسبت گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا با اصحاب رسانه شنبه‌(20 اسفند) در حسینه شهدا خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با بیان اینکه 22 تیم در قالب تاریخ شفاهی، خاطرات والدین شهدا را ثبت می‌کنند، افزود: اگر بودجه کافی این تیم در هفته جاری یا هفته‌های آتی به دست بنیاد برسد، برای اجلاسیه کنگره 6544 شهید استان به‌عنوان سند افتخار اعلام خواهیم کرد که تاریخ شفاهی والدین شهدا به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد 2 هزار و 700 تاریخ شفاهی موجود، حدود 2 هزار اثر تدوین شده، افزود: با توجه به اینکه قرار است 8 تیم دیگر به 22 تیم ثبت تاریخ شفاهی استان از سوی بنیاد شهید افزوده شود، پیش‌بینی می‌کنیم در ایام ماه مبارک رمضان و چه بسا زودتر، فرآیند ثبت تاریخ شفاهی والدین شهدا را به اتمام برسانیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پاسخ به پرسش خبرنگار‌(ایبنا) درباره تعداد کتاب‌های این بنیاد در کنگره ملی شهدای استان گفت: در کنگره ملی 6544 شهید استان لرستان حداقل 20 عنوان کتاب بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در دست تهیه و اقدام است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این کتاب‌ها، مستقیم و تعدادی در قالب همکاری با سایر دستگاه‌های استان درحال آماده‌سازی هستند ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های 10 گانه استان، یک یادواره برای شهدا برگزار و کتاب این یادواره‌های شهرستانی نیز منتشر خواهد شد. بسیاری از مقدمات چاپ و انتشار این کتاب‌ها از سوی بنیاد شهید استان انجام می‌‌شود.
 
حجت‌الاسلام هاشمی برگزاری برنامه ویژه روز شهید در  بیرانشهر، سخنرانی پیش از خطبه، برپایی میزخدمت در شهرستان‌ها، تجلیل از نخبگان، مدال‌آوران، عرصه‌های علمی، فرهنگی دیدار از خانواده شهدا را از برنامه‌های هفته شهید در لرستان عنوان کرد و افزود: سرکشی از خانواده‌های شهدا از اولویت‌ها و برنامه‌های همیشگی بنیاد است که تمام این برنامه‌ها در ذیل کنگره شهدا انجام می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان کنگره شهدا را یکی از بزرگترین مسائل فرهنگی و رویدادهای استان برشمرد و افزود: از 1400 یادواره که در استان برای کنگره تعریف و حدود 800 یادواره انجام شده است و درهفته اخیر نیز 15 یادواره برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها