یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
بانوان شاعر در حوزه‌های ادبی نقش پررنگی دارند

سمانه خلف‌زاده، نویسنده کتاب «دَم» در آیین رونمایی از این کتاب بر نقش بانوان شاعر تاکید کرد و گفت: بانوان شاعر در حوزه‌های ادبی نقش پررنگی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مراسم رونمایی از کتاب «دَم» با حضور نویسنده اثر، سمانه خلف‌زاده، شاعران آیینی و علاقه‌مند به شعر و ادبیات در کتاب رضوی قم برگزار شد. 

خلف‌زاده به نقش و تاثیر شاعران زن در شعر آیینی اشاره کرد و گفت: بانوان شاعر در حوزه‌های ادبی نقش بسیار پررنگی دارند و تاثیرشان در ادبیات آیینی بر کسی پوشیده نیست. نقش زنان شاعر در دوران انقلاب، دفاع مقدس و در دوره کنونی با عملگرایی در زمینه تولید اثر در ادبیات مشخص است.
 
وی ادامه داد: شعر و داستان‌های زیاد و درخور توجهی به همت زنان ارائه و در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نیز حائز رتبه شده است.
  
نویسنده کتاب «دَم» بیان کرد: قطعا یک بانو که شاعر نیست اما به ادبیات علاقه دارد، دوست دارد شعری بخواند که همسو با نگاه خودش باشد و دوست دارد ببیند یک زن شاعر که همجنس اوست، به پدیده‌ها و اتفاقات چه نگاه شاعرانه و خاصی می‌کند.
 
این شاعر به ویژگی‌ها شعر آیینی پرداخت و یادآور شد: شعر آیینی نیاز به مطالعه دارد و در واقع راوی حقیقت است‌؛ اما این حقیقت باید با نگاهی ادیبانه به مخاطب منتقل شود. اثرگذاری انتقال حقیقت با زبان ادبیات بسیار زیاد است؛ البته باید در شعر آیینی به مطالعه تاریخ اسلامی و شیعی پرداخت و آن را به زیباترین وجه روایت کرد.
 
خلف‌زاده به زمان سرودن کتاب «دم» اشاره کرد و گفت: اشعار «دَم» گزیده‌ای از اشعار سال 1396 تا سال 1401 است که به همت انتشارات امتیاز، روانه بازار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها