دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
ثبات نرخ مواد اولیه به آرامش بازار کمک می‌کند

به گفته جلیل غفاری‌رهبر، رئیس اتحادیه صحافان تهران، در برخی روزها بی‌ثباتی نرخ مواد اولیه وضعیت کسب و کار و سفارش کارهای صحافی را به تعویق می‌اندازد و بسیاری از سفارش‌دهندگان منتظر ثبات در بازار هستند.

جلیل غفاری‌رهبر، رئیس اتحادیه صحافان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت کسب و کار صنف صحافان طی هفته‌های اخیر، گفت: این‌ روزها صحافان مثل صنوف و رسته‌های دیگر در حوزه چاپ و نشر درگیر مساله نرخ کاغذ و مقوا هستند و تغییر مستمر آن شرایط کار را سخت کرده است.
 
وی افزود: بی‌ثباتی اقتصادی، بیشترین لطمه را به تولیدکننده وارد می‌کند؛ زیرا فرصت برنامه‌ریزی را از وی می‌گیرد و هر روز باید منتظر اعلام نرخ روزانه باشد.
 
غفاری‌رهبر با بیان اینکه اگر نرخ کاغذ، ثبات داشته باشد وضعیت کسب و کار تولیدکننده بهتر خواهد شد، ادامه داد: در این شرایط سفارش‌‌دهنده با اطمینان جلو می‌آید و سفارش کار می‌دهد، تولیدکننده نیز می‌تواند کار کند اما چون در بخش مواد اولیه به‌ویژه کاغذ و مقوا ثبات نرخ نیست، نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند.
 
وی تاکید کرد: معمولا در نیمه دوم سال مجموعه‌های زیادی سفارش سررسید و تقویم داشتند که البته این روند طی سال‌های اخیر کاهش داشته است؛ اما امیدواریم امسال این موضوع تغییر کند و شاهد وضعیت بهتری باشیم.
 
رئیس اتحادیه صحافان تهران همچنین درباره پیگیری روند ایجاد شهرک صحافان، توضیح داد: مقدمات  برای ساخت این شهرک در جاده خاوران در دست اقدام است و به‌زودی خبرهای خوشی برای هم‌صنفی‌ها خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها