سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» گفت: نسخه‌هایی از این کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است و با هماهنگی انجام شده این مسابقه در سطح همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

محمدرضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امسال به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها 96 عنوان برنامه در استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از 100 کتابخانه فعال در استان به فراخور موقعیتی که دارند میزبان برنامه‌های سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خواهند بود، اضافه کرد: هدف از اجرای این برنامه‎‌ها زنده نگهداشتن مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

رضاخانی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» گفت: نسخه‌هایی از این کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است و با هماهنگی صورت گرفته این مسابقه در سطح همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی از وصیت‌نامه سردار دلها، نشست خوانش و بررسی کتاب با عنوان ابر مرد خبر داد و گفت: در این ایام برنامه‌هایی دیگری از جمله جلسات مطالعاتی، قصه‌گویی، نشست‌های کتابخوان تخصصی و اختصاصی، مسابقات کتابخوانی، مسابقه نقاشی، کاردستی و روزنامه‌دیواری نیز  اجرا می‌شود.

وی از اجرای پویش ملی «از حاج قاسم بخوان» خبر داد و اضافه کرد: در این پویش اعضای کتابخانه‌های عمومی قسمتی از متن کتاب‌های منتشر شده درباره سردار شهید سلیمانی را خوانده و به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

رضاخانی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی امروز به یک باشگاه فرهنگی تبدیل شده است، بیان کرد: خدمات کتابخانه‌ها امروز به بیش از 42 خدمت می‌رسد که استقبال خوبی هم از آن‌ها شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه هر اندازه خدمات در کتابخانه افزایش یابد جذابیت این اماکن بیشتر می‌شود، افزود: ایجاد کتابخانه‌های تخصصی کتاب، ایجاد مرکزخلاقیت نوجوان، ایجاد اتاق‌های علم پیک کتاب، خدمات اشاعه گزینشی کتاب، قصه‌گویی مادران و کودکان، ایجاد بخش تخصصی کودک از برنامه‌هایی است که در راستای جذب مخاطب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها