سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
استان قم از نظر کتاب و کتابخوانی در وضعیت خوبی قرار دارد

استاندار قم با صدور پیام به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی استان قم را از نظر کتاب و کتابخوانی در وضعیت خوبی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم با صدور پیام، سی‌امین دوره هفته کتاب را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
کتاب عنصری بسیار با اهمیت و ارزش‌آفرین، میراث معنوی جاودان و سنگ بنای رشد و تعالی فرهنگ و تمدن بشری است و این عنصر فرهنگی در آموزه‌های دینی ما مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و توجه به آن همواره مورد تاکید قرار گرفته است و نام بزرگان و نویسندگان زیادی بر تارک پُرافتخار علم و ادب این سرزمین می‌درخشد.

خوشبختانه قم جز استان‌هایی است که از نظر کتاب و کتابخوانی و سرانه چاپ و نشر در وضعیت خوبی قرار دارد اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و مطلوب و در شان استانی در تراز قطب فرهنگی و علمی کشور و جهان اسلام فاصله دارد و می‌طلبد با استفاده از همه ظرفیت‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی برای رسیدن به چنین جایگاه شایسته‌ای تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

فرصت را مغتنم دانسته فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را به همه نویسندگان، ناشران، کتابداران و دست‌اندرکاران حوزه چاپ و نشر و همه فعالان عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تبریک عرض کرده و موفقیت همگی آنان را در این عرصه از درگاه خداوندمنان مسالت دارم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها