دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
محموله 592 میلیون ریالی کتاب در کردستان اهدا شد

کارشناس مسئول واحد کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهدای هزار و 463 جلد کتاب در استان گفت: اهدای این کتاب ها به ارزش 592 میلیون ریال همزمان با آغاز هفته کتاب به شهرستان های تابعه استان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، نشست خبری کارشناس مسئول واحد کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.  

شب‌‌بو بخشا، گفت: بیش از هزار و 463 جلد کتاب به ارزش 592 میلیون ریال به مدارس و مراکز آموزشی سطح استان اهدا شد. به‌منظور تمرکززدایی و عدالت فرهنگی در سطح استان توجه ویژه ای به 9 شهرستان تابعه استان در اختصاص سهمیه کتاب شده است.

وی افزود: واحد کتاب این اداره کل از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مداوم با کتاب‌های چاپ جدید مجهز می‌شود، این کتاب‌ها با هدف تجهیز کتابخانه‌های عمومی سطح استان به‌ویژه کتابخانه‌های مدارس و مراکز آموزشی و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد استان اهدا می‌شود.

بخشا، درباره نحوه اهداء کتاب به مراکز  و موسسات فرهنگی و هنری، گفت: در طول سال درخواست های متنوعی از سوی موسسات و مراکز آموزشی بخش خصوص به این اداره کل ارسال می شود اما مبنای اصلی ما برای اهدای کتاب به این مراکز آموزشی استفاده عموم مردم از کتاب های اهدای است.

وی در خصوص اهدای کتاب به دانش آموزان مدارس روستایی اظهار داشت: در نخستین روز هفته کتاب که با عنوان کتاب، دانش آموز و آینده نامگذاری شده است با همکاری رئیس اداره ارشاد شهرستان و آموزش و پرورش این شهرستان به دانش‌آموزان مدرسه روستای قالوجه از توابع بخش این شهرستان کتب اهداء و در ایام هفته کتاب به روستاهای دیگر این شهرستان نیز کتاب‌ها اهدا خواهد شد تا روستائیان نیز از امکانات فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی ضمن اشاره کوتاهی به برنامه‌های سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان یادآوری کرد: معرفی تازه‌های نشر استان کردستان که امسال با رشد خوبی نسبت به سال قبل برخوردار بود ازجمله دیگر برنامه‌های حوزه کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها