پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
ظرفیت مناسب جمهوری اسلامی ایران در حوزه چاپ و نشر

معاون نمایشگاه‌های اندونزی در نشست مجازی معاون نمایشگاه‌های اندونزی و رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر دارد و علاقه‌مندیم در این حوزه همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در نشست مجازی معاون نمایشگاه‌های اندونزی و رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی، حضور و همکاری‌های صعنت چاپ و نشر و حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
 
خانم ویدا، معاون نمایشگاه‌های اندونزی با ابراز خرسندی از حضور ایران در نمایشگاه کتاب اندونزی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت چاپ و نشر دارای امتیازات خوبی است و ما علاقه‌مند هستیم در این حوزه همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم.
 
وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت و جایگاهش در منطقه، فضای مناسبی در نظر گرفتیم. همه تلاش ما بر این است که نمایشگاه کتاب اندونزی در حد استاندارد و با حضور کشورهای قدرتمند برگزار شود.
 
وی بیان کرد: ما آمادگی داریم در حاشیه این نمایشگاه، تفاهمنامه همکاری در حوزه نشر و ترجمه داشته باشیم.
 
محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اشاره به اینکه در ایران هر ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جهانی است که هرساله با حضور بسیاری از کشورهای منطقه و کشورهای غربی برگزار می‌شود.
 
ابراهیمی افزود: ایران و اندونزی دو کشور مسلمان ظرفیت بسیاری خوبی در حوزه‌های فرهنگی دارند. به عنوان نمونه حوزه نشر است که می‌توان در این زمینه تفاهم‌های خوبی را داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد کشور دوست و مسلمان اندونزی به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور پررنگی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها