شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
«خواب تلخ» روایت برهه‌ای از زندگی انسان‌هایی خسته‌ و تنهاست

ویدا موسوی که مجموعه داستان «خواب تلخ» از او به تازگی منتشر شده است می‌گوید: داستان‌های این مجموعه نوعی جهان‌نگری درونی یا انسان‌نگری دارند و به روایت برهه‌ای از زندگی انسان‌هایی می‌پردازند که تنها هستند، خسته‌اند و بریده‌اند.

ویدا موسوی، نویسنده «خواب تلخ» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در معرفی این کتاب عنوان کرد: این مجموعه شامل ۱۹ داستان کوتاه با موضوع اجتماعی است. شخصیت‌های این داستان‌ها هرکدام به‌نوعی درگیر روزمرگی‌ها هستند، بعضی به‌واسطه محیط اطراف خود قربانی خشونت و جنگ شده‌اند و برخی نیز با معضلات خانوادگی و روانی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: داستان‌هایی هم هستند که توجه انسان را به درون خویش معطوف می‌کنند. داستان‌های این مجموعه نوعی جهان‌نگری درونی یا انسان‌نگری دارند و به روایت برهه‌ای از زندگی انسان‌هایی می‌پردازند که تنها هستند، خسته‌اند و بریده‌اند.

این نویسنده با بیان اینکه شخصیت‌های این مجموعه نمادی از انسان‌های روزگار ما با همه احساسات، عشق‌ها و تصمیم‌هایشان هستند، گفت: در نگارش داستان‌ها تلاش کرده‌ام روابط بین نسل‌های گذشته و جدید و مشکلات انسان‌های اطراف را بیان کنم تا داستان‌ها برای خواننده ملموس‌تر شود.

وی افزود: از جمله داستان‌های این مجموعه می‌توان به «خواب تلخ»، «گاهی پیش می‌آید»، «در حاشیه زندگی» و «خوشبختی عبوس» اشاره کرد. این کتاب اخیرا در 90 صفحه و بهای 40 هزار تومان توسط نشر پلات به بازار آمده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«شاید هیچ‌وقت دو تا نبوده‌اند. پس چرا دو تا روروئک خریدند؟ بین روروئک‌ها می‌چرخید. یک قاشق سوپ دهان یکی می‌گذاشت و بعد همان طور که برایشان شعر می‌خواند، نوبت دیگری می‌شد. یا دو تا دوچرخه گوشه‌ پارکینگ بود و یا حتی دو جفت کفش یک شکل همیشه جلوی در ورودی بود. او صدا می‌کرد: دوقلوها چیزی یادتون نرفته؟»

ویدا موسوی علاوه بر تالیف این کتاب در زمینه تاریخ شفاهی و ثبت خاطرات رزمندگان و فرماندگان دوران جنگ و دفاع مقدس هم فعالیت کرده و در تالیف کتاب‌های «خاطرات بی‌سیمچی»، «مهر عروج» و «دعا کن کم نیارم» همکاری کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها