پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
مراسم تجلیل از استاد علی سیاح گرجی قاری بین المللی قرآن کریم برگزار شد

در مراسمی با حضور منصور قصری زاده مدیر رادیو قرآن،امیرحسین عرب زاده معاون امور فرهنگی اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما و جمعی از پیشکستوتان و قاریان بین المللی جامعه قرآنی کشور از استاد علی سیاح گرجی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی ،قصری زاده مدیر شبکه رادیویی قرآن ضمن بیان تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: مبدا تجلیل از استاد سیاح گرجی توسط اداره کل روابط عمومی سازمان بوده است که به خاطر اهتمام به این مسئله باید تشکر ویژه نمود. 

قصری زاده ادامه داد: استاد گرجی از پیشکسوتان و مفاخری است که خدمات زیادی به ساحت مقدس قرآن داشته اند و از ابتدای دهه شصت جزء چهره های درخشان جامعه قرآنی کشور بوده اند.

وی با اشاره به آیه شریفه مَا عِنْدَكُمْ یَنْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ گفت:  هر آنچه در اختیار ما باشد فانی است پس ما باید تلاش كنیم خود را به خدا گره بزنیم و در این طریق چه مسیری بهتر از حرکت در مسیر قرآن؟ و ما به عنوان كسانی كه خداوند عنایت داشته است تا در این مسیر گام برداریم، باید بتوانیم تاثیر گذار باشیم و هیچ چیز به اندازه تلاوت و قرائت قرآن كریم، تاثیرگذار نخواهد بود.

قصری زاده اظهار داشت:  وظیفه قاریان بسیار سنگین است و آنها همواره به عنوان شاخص در بسیاری از امور مد نظر هستند.

مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: استاد گرجی از پیشکسوتان بزرگ قرآنی است که شاگردان زیادی را تحویل جامعه اسلامی داده اند و به همین خاطر حائز تقدیر و تجلیل هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از کلام الله مجید است و مسلماً هرچقدر تجلیل از این افراد در سطوح عالی برگزار شود ، تجلی و ارزش افزوده بیشتری به دست می آید و همچنین هرچقدر فرهنگ و هنر تلاوت در جامعه نهادینه شود، حق مطلب به زیباترین شکل ممکن بیان می شود.

استاد سیاح گرجی در خصوص جایگاه بالای کلام الله مجید گفت: هرچه که داریم از ادب به قرآن به دست آمده است و ادای احترام به کلام الله مجید منشا برکات متعدد است . لذا هر مسیر قرآنی که هستیم باید در نهایت عاقبت بخیری را مد نظر قرار دهیم.چنانچه به مفاهیم ارزشمند قرآن عمل نکنیم مسلماً خود را از خیرات زیادی محروم ساخته ایم .حتی زمانی که قرآن تلاوت می شود باید در مسیر الهی و توجه به حضرت دوست باشد و اگر چنین باشد تواضع ، نیکوکاری،مبارزه با صفات بد نفسانی و چندین موهبت دیگر نصیب فرد می شود و همانا خداوند به وسیله قرآن است که انسان ها را هدایت می کند.

وی در رابطه با اهمیت قرآن افزود: اگر بخواهم چندین دهه توفیق مانوس بودن با کلام الهی را بیان کنم میتوان گفت ذکر و یاد خدا است که به قلب ها اطمینان می دهد و ذهن انسان تسخیر می شود .به همین خاطر آیه شریفه علی بذکر الله تطمئن القلوب همیشه در یاد و خاطر بنده است .

استاد سیاح گرجی در خصوص یاد گیری از سبک های قاریان ممتاز گفت: برای اینکه علاقه مندان بتوانند به شکل مفید قرائت کلام الله را مطابق با سبک های اساتید بنام مانند غلوش،عبدالباسط و سایرین ادامه دهند باید بررسی کنند که آیا جنس صدای آنها مطابق با استاد مد نظر است یا خیر!لذا بعد از این سنجش سبک مورد نظر انتخاب و بر روی آن تمرین شود.

در بخشی از این نشست امیرحسین عرب زاده، معاون فرهنگی اداره كل روابط عمومی صدا و سیما با اشاره به توجه به محتوا در رویكردهای جدید روابط عمومی صدا و سیما بیان كرد: توفیق این را داریم كه توجه به رویكردهای قرآنی از اولویت های روابط عمومی سازمان است و تلاشمان بر آن است توجه روز افزون و ویژه به این امور روال این سازمان گردد.

شایان ذكر است؛ استاد علی سیاح گرجی از قاریان بین المللی قران كریم و نفر اول مسابقات بین الملی قرآنی مالزی در سال ۱۳۶۶ می باشند كه استاد منصور قصری زاده و استاد مسعود سیاح گرجی نیز رتبه نسخت همین مسابقات را در سال های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ از آن خود كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها