سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶
نشست «سينما، شهر و اقتباس ادبي» برگزار مي‌شود

نشست دو روزه «سينما، شهر و اقتباس ادبي» روزهای پايانی ماه جاری در سالن شهيد آويني فرهنگسراي رسانه برگزار مي‌شود. در اين نشست دو روزه فيلم اقتباسي «مهمان مامان» نمايش داده مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از ستاد خبري جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، اين نشست كه به همت دبيرخانه جشنواره فيلم شهر و با همكاري انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي و فرهنگسراي رسانه در روزهاي ۲۸ و ۲۹ دي برگزار خواهد شد، شامل سخنراني، نشست‌هاي تخصصي، اجرای نمايش و نقد و بررسي فيلم‌هايي با موضوع سينما، شهر و اقتباس ادبي است.

در روز نخست اين نشست، پس از سخنراني افتتاحيه، نشستي تخصصي با عنوان «آسيب شناسي اقتباس از ادبيات شهري» با حضور كيومرث پوراحمد كارگردان سينما، هوشنگ مرادي كرماني نويسنده كودك و نوجوان، «خسرو دهقان» منتقد سينما ،«حبيب احمدزاده»، «احمد دهقان نويسنده و «زاون قوكاسيان» منتقد و نويسنده برگزار خواهد شد.

بعد از اين نشست فيلم سينمايي «ميهمان مامان» به كارگرداني «داريوش مهرجويي» كه اقتباسي از يكي از داستان هاي «هوشنگ مرادي كرماني» است به نمايش در مي‌آيد و توسط «احمد طالبي‌نژاد» منتقد سينما بررسي و تحليل خواهد شد.

روز دوم نشست نيز با سخنراني دكتر الستي جامعه شناس و استاد دانشگاه در خصوص «ادبيات شهري در سينماي روز جهان (غرب)» آغاز مي شود و با نشستي تخصصي با حضور «كاميار محسنين» مترجم و منتقد سينما، «فرزاد موتمن» نويسنده و كارگردان، «نادر طالب‌زاده» كارشناس فرهنگي و فيلم‌ساز، «شادمهر راستين» پژوهشگر و فيلمنامه نويس ادامه مي‌يابد.

در روز دوم همايش هم فيلم «بيرون‌آوردن مردگان» ساخته «مارتين اسكورسيزي» كه فيلمنامه آن توسط «پل شرايدر» بر اساس رماني از «جو كان لي» نوشته شده، به نمايش در مي‌آيد و توسط «خسرو نقيبي» نقد و بررسي خواهد شد.

اين نشست‌ها در تاریخ یاد شده، از ساعت 16 تا 21 در فرهنگسراي رسانه تهران دایر خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط