سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
بررسی امکان پرداخت تسهیلات بانکی تا ۱۰ برابر سپرده‌گذاری به فعالان حوزه چاپ

نحوه اعطای تسهیلات بانکی به صنف چاپ برای خرید مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز در نشست مشترک اتحادیه چاپخانه‌داران و مدیران بانک تجارت شعب جنوب شرق تهران بررسی شد.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به نشست دوشنبه (20تیرماه) مدیران بانک تجارت شعب جنوب شرق تهران با رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و جمعی از تامین‌کنندگان ملزومات چاپ، عنوان کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌‌ای با همین گروه برگزار درباره چگونگی پرداخت تسهیلات به چاپخانه‌داران و مباحث مرتبط با آن برگزار شده یود.

وی با اشاره به مباحثی که در این نشست به آن پرداخته شد، ادامه داد: در این دیدار تاکید شد، مشتریان صنف چاپ به دو بخش چاپخانه‌داران و تامین‌کننده‌های مواد اولیه تقسیم می‌شوند و با توجه به گستردگی این صنف، همکاری و تعامل بانک تجارت، به‌صورت تدریجی و با شناخت نیازهای فعالان این صنف خواهد بود.
 
ابوالحسنی افزود: موضوع دیگری که از سوی نماینده بانک مطرح شد این بود که برای تعامل سازنده، کارگروهی مشترک از چاپخانه‌داران، تامین‌کنندگان مواد اولیه و نمایندگان بانک تجارت تشکیل شود تا نوع نیاز و نحوه تامین آن به درستی تشریح شود.
 
وی با بیان اینکه طی صحبت‌های انجام شده، قرار شد فهرستی از چاپخانه‌های بزرگ، متوسط و کوچک و نوع تسهیلاتی که نیاز دارند؛ از سوی اتحادیه تهیه و به بانک تجارت ارائه شود، گفت: به گفته نماینده بانک، براساس این فهرست، نحوه اعطای تسهیلات مورد نیاز بررسی خواهد شد.
 
ابوالحسنی همچنین با اشاره به سخنان نماینده بانک تجارت در زمینه تسهیلات و اعتبارات گفت: معاون اجرایی شعب جنوب شرق تهران در این دیدار عنوان کرد، این بانک از‌جمله بانک‌هایی است که بیشترین منابع آزاد را در اختیار دارد به صاحبان مشاغل در حوزه تولید و بازرگانی، مشروط به اینکه از بازگشت به موقع منابع و سود حاصل از آن اطمینان داشته باشد، ۵ تا ۱۰ برابر رقم سپرده گذاری‌شان، تسهیلات می‌دهد.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در ادامه به نرخ بهره تسهیلات ۲۱.۵ درصد در بانک تجارت اشاره کرد و گفت: نماینده بانک تجارت اعلام کرد که شعبه ظهیرالسلام به‌دلیل برخورداری از اختیارات ویژه، به مشتریانی که در مشاغل تولیدی و بازرگانی فعال هستند؛ ظرف مدت ۴ الی ۵ روز پس از افتتاح حساب، تا ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات خرید دین و تا ۷۵ میلیارد تومان مراوده بانکی بدون وثیقه ارائه می‌دهد که البته بالاتر از این رقم هم با ۵۰ درصد وثیقه ملکی، قابلیت بررسی و اجرایی شدن را دارد.
 
ابوالحسنی با اشاره به صحبت درباره اعطای تسهیلات برای واردات ماشین‌آلات چاپ نیز عنوان کرد: در این نشست، نماینده بانک تجارت پیشنهاد شد، چنانچه چاپخانه‌داران بتوانند در مدت یک‌سال، منابع پرداختی را به بانک بازگردانند، می‌توانند از تسهیلات مالی بانک برای واردات ماشین‌آلات نیز بهره‌مند شوند.
 
به گزارش ایبنا؛ در این نشست احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، سعید علیان، مشاور عالی اتحادیه، سید‌محمد حسینی، معاون اجرایی شعب جنوب شرق تهران، محسن بحیرایی، رئیس شعبه بانک تجارت ظهیرالاسلام، تعدادی از کارشناسان اداره اصناف بانک، سید‌هاشم احمدی، مدیرعامل افق قطعات آسیا، عباس دلدار، مدیر چاپ الماس شرق، سید‌محمدرضا نجفی، مدیرعامل شرکت کارینا پارس، مجید خردجو، مدیر بازرگانی احسان، کریم‌لو، مدیر عامل شرکت ایران شرکا، بهروش، مدیرعامل کیارنگ صنعت، صلواتی، مدیرعامل مرکب ایران و جعفری، نماینده شرکت ایران روتاتیو حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها