سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
ثبت‌نام 210 ناشر دانشگاهی برای حضور در مصلا/جانمایی ناشران دانشگاهی در رواق غربی

به گفته حسینی‌نیک، 210 ناشر دانشگاهی برای حضور در بخش فیزیکی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کردند و قرار است در رواق غربی مصلای امام خمینی (ره) جانمایی شوند.

سیدعباس حسینی‌نیک، عضو شورای سیاستگذاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت حضور ناشران دانشگاهی در نمایشگاه کتاب امسال، بیان کرد: حدود 210  ناشر برای حضور در نمایشگاه امسال ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است در رواق‌های غربی مصلای امام خمینی‌(ره) جانمایی شوند.
 
وی ادامه داد: فضای کلی طبقه اول رواق غربی به مساحت ۷۶۰۰ مترمربع است و با توجه به حضور 210 ناشر امکان جانمایی همه آن‌ها در این رواق وجود دارد.
 
حسینی‌نیک با بیان این‌که در نمایشگاه سی‌و‌دوم، حدود 600 ناشر دانشگاهی حضور داشتند، درباره حضور محدودتر ناشران در نمایشگاه امسال، گفت: بخش زیادی از ناشران دانشگاهی در بخش مجازی نمایشگاه حضور دارند و با توجه به این‌که بخش عمده مشتریان آن‌ها به اینترنت دسترسی دارند و یارانه دانشجویی، طلاب و استادان از طریق بخش مجازی توزیع می‌شود، ترجیح دادند که به‌صورت فیزیکی در نمایشگاه شرکت نکنند.
 
مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی تاکید کرد: البته این موضوع در سایر بخش‌ها مثل عمومی و کودک و نوجوان رخ نداده است؛ زیرا مخاطبان این بخش‌ها کمتر با فضای مجازی آشنا هستند اما مخاطبان بخش دانشگاهی اطلاعات و تسلط بیشتری بر فضای مجازی دارند.
 
حسینی‌نیک با بیان این‌که نمایشگاه سی‌و‌سوم، امسال متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: معتقدم نمایشگاه ایده‌آلی که سال‌ها دنبال آن بودیم را می‌توانیم امسال اجرایی کنیم و جنبه نمایشی بخش دانشگاهی بیشتر و پررنگ‌تر از بخش فروش در فضای فیزیکی باشد.
 
به گفته وی، امسال در تلاشیم جنبه نمایشگاهی این رویداد را تقویت کنیم و پیش‌بینی «میز مذاکره» با مولفان، مترجمان، عوامل توزیع و پخش و کتابفروشان نیز از دیگر اقداماتی است که در نمایشگاه امسال دنبال خواهیم کرد.
 
حسینی‌نیک درباره پیش‌بینی بخش جنبی در سالن ناشران دانشگاهی، توضیح داد: در این بخش مکان‌هایی برای سخنرانی و رونمایی کتاب و مباحث آموزشی «اقتصاد نشر»، «حقوق نشر» و «تولید فنی کتاب» در نظر گرفته‌ایم تا مسائل این حوزه را در 10 روز نمایشگاه دنبال کنیم و امیدواریم تجربه موفقی برای صنعت نشر و بخش دانشگاهی باشد.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 21 تا 31 اردیبهشت 1401 در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها