چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کتاب «افسانه سه خواهر» در گتوند رونمایی شد

به‌مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتاب «افسانه سه خواهر» در حوزه کودک، اثر طاهره بساک در گتوند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در خوزستان، آیین رونمایی از کتاب «افسانه سه خواهر» با حضور حسن اسدی‌پور، فرماندار گتوند در سالن اجتماعات قیصر امین پور برگزار شد. 

گتوند ضمن تاکید بر حمایت از نویسندگان شهرستانی بیان کرد: در کنار فرهنگ کتاب و کتابخوانی چاپ کتابِ‌ با محتوا و مضمون جذاب می‌تواند در گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.

وی با بیان این‌که حمایت مادی و معنوی از نویسندگان و فرهنگ کتابخوانی باید اولویت  همه به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی استان قرار گیرد، اظهار کرد: در وضعیت اقتصادی کنونی و با توجه به محجور ماندن مقوله کتاب و کتابخوانی، گام برداشتن در مسیر پُرهزینه نویسندگی شجاعت زیادی را می‌طلبد و این امری قابل تقدیر است.

وی ضمن قدردانی از نویسنده کتاب «افسانه سه خواهر» اضافه کرد: به سهم خود تعداد 100 جلد از این کتاب را برای اهدا به کارکنان فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان و مدارس خریداری می‌کنم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند نیز در این آیین  ضمن گرامی‌داشت روز هفدهم اسفندماه، هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌عنوان یک نهاد تاثیرگذار در حوزه فرهنگ، به‌مثابه نوجوانی است که وارد دوران جوانی شده و برهمین اساس باید بتواند بیشتر از گذشته برای اقشار مختلف جامعه نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.

ابوذر اکبری‌نیا افزود: نویسندگان در شهرستان گتوند نیازمند حمایت جدی‌تری از سوی مسئولان هستند و اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان همواره برای تشویق و ترغیب نویسندگان نوقلم و حمایت‌های مادی و معنوی از آنان، در صدد برآمد تا مراسم رونمایی از آثار این نویسندگان نوقلم را برگزار کند. سایر دستگاه‌ها و نهادها همچون،  آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با خرید کتاب از این نویسندگان، باید بتوانند در مسیر آگاهی قدم‌های موثری بردارند.

در پایان این مراسم از کتاب «افسانه سه خواهر» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها