چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
جذابیت شخصیت «بابا رجب»، انگیزه من در نوشتن کتاب بود

نسرین رجب‌پور، در نشست نقد و بررسی کتاب «بابارجب» گفت: جذابیت شخصیت «بابا رجب» برای مردم، انتقال احساسات درونی یک جانباز و همسرش از جمله انگیزه‌های اصلی من در نوشتن این کتاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، همزمان با ایام‌الله دهه فجر به میزبانی کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای قم، نشست بررسی کتاب «بابا رجب» با حضور همسر شهید رجب محمدزاده و نسرین رجب‌پور نویسنده کتاب، برگزار شد.

نسرین رجب‌پور در ابتدای برنامه گفت: بابا رجب، نانوای بسیجی بود که در دوران جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۶ در منطقه هور عراق، بر اثر اصابت خمپاره زخمی و صورتش را از دست داد.

رجب‌پور ادامه داد: واقعیت آن است کسی را ندیدم کتاب را بخواند و متاثر نشود و خود من نیز به عنوان نویسنده، چندین بار همراه کتاب متاثر شدم.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران درباره انگیزه نوشتن کتاب گفت: جذابیت شخصیت «بابا رجب» برای مردم، انتقال احساسات درونی یک جانباز و همسرش از جمله انگیزه های اصلی من در نوشتن این کتاب بود.

در ادامه این جلسه، طوبی زرندی همسر شهید رجب‌زاده گفت: بعد از اینکه همسرم جانباز شد و او را دیدم، بیهوش شدم؛ چرا که کاملاً صورت خود را از دست داده بود و حتی صحبت هم نمی‌کرد، ایشان ۲۶ بار جراحی شد و ۱۸ ماه در بیمارستان فاطمه زهرا(س) تهران بستری بود.

وی تصریح کرد: من 30 سال با همسرم زندگی کردم و گله‌ای هم ندارم، چون عاشق همسرم بودم و اگر زمان به عقب برمی‌گشت، باز هم او را انتخاب می‌کردم.

زرندی در جواب به این سوال که واکنش اطرافیان به سبک و شیوه زندگی شما بعد از مجروحیت «بابا رجب» چگونه بود گفت: اطرافیان بارها من را به خاطر زندگی و سختی‌هایی که در پیش‌رویم بود سرزنش کردند ولی من با تمام وجود ایشان را پذیرفته بودم و از این کارم هم پشیمان نیستم ولی برخی ناملایمات از جانب اطرافیان و برخی مسئولین مرا اذیت کرد که وقتی یاد معامله‌ام با خدای خودم می‌افتم همه را فراموش می‌کنم و به تبعیت از حضرت زینب چیزی جز زیبایی در این زندگی نمی‌بینم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها