دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
تاکید مشاور رهبری بر اهمیت موسسه فرهنگی اکو

لاریجانی در دیدار با رئیس موسسه فرهنگی اکو بر آمادگی خود برای حمایت از برنامه و فعالیت‌های موسسه فرهنگی اکو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه فرهنگی اکو، علی لاریجانی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت موسسه فرهنگی اکو برای تبیین و ترویج فرهنگ مشترک ملت‌های این حوزه تمدنی دیرین،  تاکید کرد: ابراز نگرانی‌ها از «بریدگی فرهنگی» در میان جوانان را باید جدی گرفت.

وی با اشاره تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر مخاطرات استیلای فرهنگی غرب، افزود: وجود نهادی بین‌المللی و منطقه‌ای همچون موسسه فرهنگی اکو می‌تواند یاری‌رسان ایجاد فضای همگرایی فرهنگی و احیای هویت‌های تاریخی مشترک در میان ملت‌های منطقه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نیازمند مدل‌سازی برای احیای هویت‌های تاریخی مشترک هستیم، خاطرنشان کرد: مفاخر تاریخی و فرهنگی مشترک ملت‌های منطقه باید وارد کتاب‌های درسی این کشورها شود تا نقش خود در آینده منطقه به‌خوبی ایفا کنند.

لاریجانی در خاتمه ضمن ابراز خشنودی از دیدار و گفت‌وگو با سرور بختی ،آمادگی خود را برای حمایت از برنامه و فعالیت‌های موسسه فرهنگی اکو اعلام کرد.

بنا بر همین گزارش، سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو  نیز ضمن ابراز خشنودی از دیدار با علی لاریجانی، از نقش‌آفرینی ایشان در تاسیس فراکسیون توسعه روابط با اکو در دوره قبل مجلس شورای اسلامی تجلیل کرد و گفت: احیای هویت شرقی را به‌عنوان یکی از مبانی اصلی فعالیت‌های  موسسه فرهنگی اکو در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش نگرانی‌ها درباره بحران هویت در میان جوانان شرقی، افزود: احیای هویت شرقی را باید به‌عنوان راهبردی ویژه در مسیر مقابله با گسترش جدایی ملت‌های منطقه از تاریخ و فرهنگ پرافتخار خود مورد توجه قرار دهیم.

رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به برخی برنامه‌های اجرا شده این نهاد بین‌المللی در مسیر همگرایی هرچه بیشتر فرهنگی ملت‌های منطقه، گفت: حمایت از موسسه فرهنگی اکو حمایت از آینده‌سازی فرهنگی در منطقه است.
سرور بختی در خاتمه مجددا از توجه و عنایات ویژه علی لاریجانی به توسعه روابط کشورهای عضو اکو و احیای هویت شرقی قدردانی کرد.

شایان ذکر است در این دیدار آقایان غلامحسن محمدی، رئیس دفتر مشاور مقام معظم رهبری، محمد محمودی مشاور رسانه‌ای رئیس و مدیر ارتباطات موسسه فرهنگی اکو و علیرضا باقری، مشاور هماهنگ‌کننده رئیس موسسه فرهنگی اکو در حوزه ورزش حضور داشتند.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها