یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
معرفی 100 کتاب با موضوع انقلاب اسلامی ایران در طرح «کتاب دان»

طرح «کتاب دان» با معرفی 100 عنوان کتاب با موضوع تاریخ ایران و انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر به همت فرهنگسرای گلستان در حال برگزاری است.

عبدالجلیل آرخی، دبیر اجرایی طرح کتاب دان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دومین تجربه برگزاری طرح «کتاب دان»، عنوان کرد: این طرح سال گذشته نیز برگزار شد و امسال دومین دوره آن در حال اجرا است و قرار است همزمان با دهه فجر آثار برگزیده با موضوع تاریخ ایران و انقلاب به مخاطبان معرفی شود.
 
وی ادامه داد: این کتاب‌ها توسط 100 کتابخانه سازمان فرهنگی شهرداری تهران به مخاطبان معرفی خواهند شد و قالب معرفی‌ها متنوع است و شامل موشن‌گرافی، ویدئوکلیپ، پادکست و فوتوکلیپ می‌شوند.
 
آرخی با بیان اینکه این کار در چند مرحله انجام می‌شود، گفت: مرحله اول انتخاب کتاب است که برای این کار ابتدا کتابخانه‌ها به چهار گروه کتاب‌های کودک و نوجوان انقلاب اسلامی، کتاب‌های زندگینامه و خاطرات انقلاب اسلامی، کتاب‌های داستان و رمان انقلاب اسلامی و کتاب‌های تاریخ انقلاب اسلامی تقسیم‌بندی کرده‌ایم.
 
وی تاکید کرد: در ادامه نیز کتابخانه‌ها موظف هستند که برای کتاب‌های انتخاب شده، تولید محصولات متنوع داشته باشند که در ادامه این محصولات در دو مرحله داوری خواهند شد؛ در مرحله اول حدود 40 اثر و در پایان 8 محصول برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
 
آرخی همچنین درباره محتوای این طرح، عنوان کرد: تلاش شده است در کتاب دان، کتاب‌هایی با داستان‌های متفاوت از دوران شکل‌گیری انقلاب، ورود امام (ره) ، پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مردم در پیروزی انقلاب از نویسندگان مختلف و استفاده از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ کشور انتخاب شوند.
 
وی با بیان اینکه کتاب‌های زیادی در حوزه انقلاب اسلامی ایران نگاشته شده است، گفت: ممکن است بسیاری از نوجوانان و جوانان بسیاری از این کتاب‌ها را نخوانده باشند و این طرح موجب می‌شود که بخش عمده‌ای از قشر دانش‌آموز و دانشجو با حال و هوای روزهای انقلاب بیشتر خو بگیرند.
 
به گفته آرخی، حفظ و پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، تعمیق شناخت شهروندان از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و بررسی تالیفات مختلف با موضوع تاریخ ایران و انقلاب اسلامی از جمله اهداف این طرح به شمار می‌آیند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها