چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
«تاریخ سینما»؛ از 1830 تاکنون

کتاب «تاریخ سینما» نوشته رابرت اسکلار، با ترجمه ستاره نوتاج و از سوی انتشارات فرهنگستان هنر به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «تاریخ سینما: از قرن نوزدهم تا امروز» نوشته رابرت اسکلار و با ترجمه‌ای از ستاره نوتاج، به همت انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شد که نسخه اصلی آن در سال 2006 به چاپ رسید. این کتاب دومین شماره از مجموعه هنر در دانشنامه بریتانیکا از این انتشارات است.

«تاریخ سینما» در فصل‌هایی که براساس سال‌های تولد، رشد و شکوفایی صنعت سینما تنظیم شده است که «سال‌های نخست: 1830- 1910»، «سال‌های صامت: 1910- 1927»، «دوره فیلم‌های ناطق پیش از جنگ جهانی دوم»، «جریان‌های حاکم در سال‌های جنگ جهانی دوم و پس از آن»، «گذار به قرن بیست و یکم»، «برابر نهادها»، «نمایه آثار» و «نمایه اشخاص» از فصل‌های این کتاب به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «نویسنده مدخل مفصل تاریخ سینما کوشیده است گذشته از مرور جریان‌های اصلی فیلم‌سازی و فیلم‌های شاخص، مسایل مهم و تاثیرگذار از قبیل نظریه‌های فیلم، چالش‌های مربوط به حق پخش آثار، تحولات تکنیکی و فنی، و نیز اوج‌گیری و افول سینمای ملی را به شکلی موجز اما روشن معرفی کند.»

کتاب «تاریخ سینما: از قرن نوزدهم تا امروز» نوشته رابرت اسکلار، در 308 صفحه، با شمارگان 500 نسخه، به قیمت 64 هزار تومان، در قطع پالتویی، جلد شومیز، با ترجمه ستاره نوتاج و از سوی انتشارات فرهنگستان هنر به چاپ رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها