پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
موضوع فرهنگ و هنر در همه رشته‌ها باید شکوفا شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین افتتاح کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: در هر رشته علمی، فنی و مهندسی موضوع فرهنگ و هنر باید شکوفا شود و استعدادها به فعلیت برسد تا جوانان هنر خود را در مسیر منطقی و دینی به نمایش بگذارند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، آیین افتتاح کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه آیت‌العظمی بروجردی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاون سیاسی امنیتی استاندار، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی و جمعی از مسئولان فرهنگی لرستان عصر پنج‌شنبه در محل این دانشگاه برگزار شد. 

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم گفت: دانشگاه فرصت‌آفرین و جامعه‌محور بسیار ارزشمند است و استادان باید پیشگام و طلایه‌دار این مسیر باشند.
 
وی افزود: دانشگاهیان و استادان باید نشان‌دهنده مسیر، پیش‌بینی کننده مسایل و ارائه‌کننده راهکار در محورهای مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشند. استادانی که انسان‌ساز و تربیت‌کننده نسل آینده هستند باید تحقیقات خود را با این اولویت‌ها در کشاورزی، علوم فنی و مهندسی و به‌خصوص علوم انسانی انجام دهند و راهکارهایی ارائه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: هرکس توانمندی بیشتری دارد مسئولیت و رسالت سنگین‌تری هم بر عهده دارد که شخصیت‌های دانشگاهی در این راستا جزو افراد موثر هستند. در هر رشته علمی، فنی و مهندسی موضوع فرهنگ و هنر باید شکوفا شود و استعدادها به فعلیت برسد تا جوانان هنر خود را در مسیر منطقی و دینی به نمایش بگذارند. 

وی بیان کرد: عزم دولت در حمایت از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط در جامعه راسخ است، چرا که  رکود در دولت مردمی معنا ندارد. هنر بومی جوانان را بیمه می‌کند و وقتی کشور پذیرای هنر آنان باشد، با ایمان و انگیزه بیشتری به کشور خود خدمت خواهند کرد.

گفتنی است یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و زمین چمن مصنوعی فوتسال دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) پروژه‌هایی بودند که با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دانشگاه آیت‌الله بروجردی به بهره‌برداری رسید.

حاتمی مدیر کتابخانه و مرکز اسناد آیت‌الله بروجردی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: این کتابخانه یک‌هزار متر مربع مساحت دارد و گنجایش ۸۰ هزار عنوان کتاب را دارد.
مدیر کتابخانه آیت‌الله بروجردی افزود: این کتابخانه شامل ۲۹ هزار جلد کتاب فارسی، ۱۱ هزار نسخه کتاب لاتین و ۵۷۰۰ جلد کتاب مرجع می‌باشد.
 
وی افزود: بیش از ۵ هزار جلد کتاب دیجیتال لاتین نیز در این کتابخانه قرار دارد.
 
حاتمی افزود: نرم‌افزار مورد استفاده کتابخانه پارس‌آذرخش بوده و اینک از آذرسا تحت وب در این کتابخانه استفاده می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها