شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان در هفته کتاب و برپایی نمایشگاه در فرهنگسرای اندیشه

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه به مناسبت هفته کتاب، به منظور تشویق و ترغیب بیشتر به مطالعه و کتابخوانی، به مخاطبان و مراجعان کودک و نوجوان خود کتاب هدیه مي‌دهد.

فاطمه جمالو، مدیر کتابخانه فرهنگسرای اندیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف با محوریت کتاب و مطالعه همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب گفت: برنامه‌های مختلفی برای این هفته پیش‌بینی شده است که برگزاری نمایشگاه کتاب از از 24 تا 30 آبان یکی از این برنامه‌ها است.
 
وی افزود: در این نمایشگاه که با مشارکت جمعی از ناشران برگزار می‌شود، بیش از 400 عنوان کتاب با تخفیف در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
جمالو با اشاره به اجرای برنامه صدای قلم، توضیح داد: در این برنامه‌ که محتوای آن معرفی نویسندگان در فضای مجازی است، قرار است رضا امیرخانی مولف نا‌م‌آشنای کشور و نویسنده کتاب‌هایی چون «من او»، «رهش»، «داستان سیستان» و ... معرفی شود.
 
وی یادآور شد: همچنین قرار است به مخاطبان و مراجعان کودک و نوجوان به کتابخانه در ایام هفته کتاب با هدف تشویق و ترغیب بیشتر به مطالعه و کتابخوانی، کتاب اهدا شود.
 
جمالو در ادامه به اجرای طرح کتاب در گردش اشاره کرد و گفت: در این برنامه به هر شهروند علاقه‌مند به مطالعه، ‌یک کتاب با این مضمون داده می‌شود که (لطفا پس از مطالعه کتاب را در اختیار دیگران قرار دهید)‌ و به این طریق از آن‌ها دعوت می‌شود که در این طرح مشارکت کنند.
 
به گفته وی، پویش ارمغان کتاب نیز عنوان طرح دیگری است که برای هفته کتاب پیش‌بینی شده و در آن از کاربران شبکه‌های اجتماعی دعوت می‌شود تا با انتشار پستی در صفحه شخصی خود و «استوری» کردن آن، یکی از کتاب‌هایشان را به دلخواه به یک دوست یا یکی از دنبال‌کنندگان صفحه خود هدیه دهند.
 
جمالو در این زمینه گفت: این فرد در صفحه مجازی دوست خود را تگ کرده و به این کار دعوت می‌کند و این زنجیره ادامه پیدا مي‌کند.
 
وی همچنین درباره طرح زیست کتابخانه، توضیح داد: این برنامه در دو بخش فضای مجازی و فضای کتابخانه‌ها برگزار می‌شود و در بخش فضای مجازی سه محصول تصویری تولید می‌شود که در آن کودکان و نوجوانان با محیط کتابخانه، مهارت خواندن و شنیدن و معرفی کتاب محبوب خود آشنا می‌شود.
 
جمالو در پایان گفت: در نهایت نیز از کودکان دعوت می‌شود با توجه به آموزش‌های داده شده، کتاب محبوب خود را در قالب یک ویدیو معرفی و به دبیرخانه ارسال کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها