پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
برنامه‌های هفته کتاب خراسان‌رضوی تشریح شد/ برگزاری 2000 برنامه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان

ستاد هماهنگی برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در خراسان رضوی با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط استانی ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری ستاد هماهنگی برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در خراسان رضوی برنامه‌های این استان در هفته کتاب را اعلام کرد. 

افشین تحفه‌گر  با بیان این مطلب که 20 هزار برنامه در بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب در خراسان رضوی برگزار می‌شود گفت: 15 هزار پایگاه و مرکز فرهنگی، برنامه‌های هفته کتاب در استان را برگزار می‌کنند. رونمایی از 72 جلد کتاب صوتی با موضوع ایثار و شهادت، رونمایی از 150 عنوان کتاب، برگزاری 100 نشست نقد و بررسی، برگزاری 50 مسابقه کتابخوانی، افتتاح کتابخانه سیار، برگزاری 200 برنامه از سوی انجمن‌های ادبی، برگزاری 2 هزار برنامه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری نشست تخصصی با ناشران، اهدای کتاب، برگزاری کارگاه آموزشی مجازی و حضوری و ... از مهمترین برنامه‌های تدوین شده برای گرامیداشت هفته کتاب است.


وی با بیان اینکه خراسان رضوی، خاستگاه فرهنگ و هنر در کشور و در برنامه‌های ترویج کتابخوانی نیز پیشرو است، افزود: رتبه نخست فروش در 7 دوره از طرح‌های فروش کتاب، رتبه نخست در روستاهای دوستدار کتاب، رتبه برتر در جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی، همه گویای ظرفیت‌های این استان در کتابخوانی است.

پخش آنلاین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری
تحفه‌گر افزود: مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب زندگینامه یکی از مادران شهدا به‌صورت آنلاین سی‌ام آبان‌ماه در محل تالار شهر مشهد پخش خواهد شد.


معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان‌های این استان نیز گفت: در همه شهرستان‌ها ستاد هفته کتاب برگزار شده است و برنامه‌های زیادی برای این هفته در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی کتاب در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود. 

وی از همه ادارات و مراکز فرهنگی که در گرامیداشت هفته کتاب و ترویج کتابخوانی همت می‌کنند و برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

غیبت صداوسیما و شهرداری در ستاد!
در این نشست نمایندگان دو عضو مهم و اثرگذار ستاد یعنی صداوسیمای خراسان رضوی و شهرداری مشهد حضور نداشتند؛ اما نمایندگان دستگاه‌هایی استانی همچون اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، شرکت تعاونی ناشران استان، اتحادیه کتابفروشان و اهالی رسانه حضور داشتند.


در این نشست قرار شد، پس از هفته کتاب، جلسه‌ای با هدف بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های مختلف نیز برگزار شود، همچنین در پایان این نشست از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها