پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
افتتاح کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء، محله رادک گچساران

ساختمان جدید کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء محله رادک شهرستان گچساران در هفته کتاب افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء محله رادک شهرستان گچساران در هفته کتاب خبر داد.

یاسر رحیمیان گفت: ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۲۸۰ متر مربع از اعتبارات بافت فرسوده گچساران تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: مجری این پروژه، اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان است و در هفته کتاب امسال توسط کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان دستگاه بهره‌بردار، افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: همچنین دو کتابخانه عمومی در شهرستان‌های بهمئی و چرام هر کدام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی توسط مجری کار یعنی بسیج سازندگی استان در دست اقدام است که شامل کتابخانه عمومی شهر چرام با زیربنای1327 متر مربع در دو طبقه و کتابخانه عمومی شهر لیکک با زیربنای 1327 متر مربع در دو طبقه توسط پیمانکارپروژه در دست ساخت است.

وی اظهار داشت: این دو کتابخانه عمومی در سال 1390 کلنگ زنی شده‌اند و علیرغم اینکه از سوی سازمان مدیریت استان برای روند ساخت آن‌ها مصوبات خوبی تصویب شده است ولی در بحث تخصیص بودجه، عملا اعتبار قابل قبولی در این خصوص انجام نشده است و انتظار می‌رود ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تکمیل این دو پروژه فرهنگی بودجه کافی اختصاص دهد تا بعد از سال‌ها انتظار، این کتابخانه‌های عمومی در اختیار مردم فرهنگ دوست و فهیم چرام و بهمئی قرار گیرد.

رحیمیان ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های بویراحمد و لنده، افزود: کتابخانه عمومی روستای ایدنک در شهرستان لنده با زیربنای120 متر مربع هم اکنون با 92 درصد پیشرفت فیزیکی توسط بنیاد علوی در حال ساخت است که تا چند ماه آینده تکمیل می شود.

وی گفت: کتابخانه عمومی روستای بردپهن بخش زیلایی با زیربنای 120 متر مربع از محل اعتبارات استانی با 60 درصد پیشرفت توسط بسیج سازندگی استان در حال ساخت است.

لازم به ذکر است، این دو پروژه روستاهای ایدنک لنده و زیلایی بویراحمد در سال 1399 کلنگ زنی شده است که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها