سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
فعالان نشر ایران در کنفرانس بین‌‌المللی ناشران شارجه شرکت می‌کنند

دو آژانس ادبی و یک ناشر ایرانی در دوازدهمین دوره کنفرانس بین‌‌المللی ناشران حضور دارند.

رضا حاجی‌آبادی، مدیرمسئول انتشارات «هزاره ققنوس» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به حضور این نشر در نمایشگاه کتاب شارجه بیان کرد: چهلمین دوره نمایشگاه 10 روزه کتاب شارجه، از سوم تا 12 نوامبر مطابق با 12 تا 22 آبان‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شارجه برگزار می‌شود. در آستانه برگزاری این رویداد کتاب‌محور، دوازدهمین دوره کنفرانس بین‌‌المللی ناشران نیز که یکشنبه 9 آبان‌ماه آغاز شده تا چهارشنبه 12 آبان‌‌ماه ادامه دارد.
 
وی درباره حضور ناشران بین‌المللی در کنفرانس بین‌المللی ناشران در نمایشگاه کتاب شارجه افزود: در این دوره 500 ناشر بین‌المللی از کشور‌های مختلف برای تبادل رایت حضور دارند. هر یک از ناشران حاضر در این رویداد، براساس قرار‌‌ ملاقات‌های تعیین شده از چند ماه پیش، در این کنفرانس با میز مذاکره می‌نشینند. در حاشیه محل برگزاری کنفرانس، نشست‌های تخصصی ویژه ناشران در موضوعات مختلف از‌جمله راه‌های ورود به دنیای دیجیتال بررسی می‌شود. از بین 6 ناشر و آژانس ادبی ایرانی، انتشارات هزاره‌ققنوس، آژانس ادبی پُل و آژانس ادبی دایره مینا در این کنفرانس حضور دارند.
 
حاجی‌آبادی درباره برنامه‌های انتشارات هزاره ققنوس در کنفرانس ناشران نمایشگاه کتاب شارجه گفت: انتشارت ققنوس در این رویداد، دیدار و گفت‌و گو با 10 ناشر خارجی برای تبادل رایت قرار دارد.   
 
وی درباره جایگاه نمایشگاه کتاب شارجه در منطقه بیان کرد: نمایشگاه کتاب شارجه که پیش‌تر، تخصصی کتاب کودک اختصاص داشت، در منطقه جایگاه قابل توجهی پیدا کرده است. از فردا نمایشگاه به‌طور رسمی آغاز به کار می‌‌کند و تعداد غرفه‌ها نشان از حضور کمی و کیفی ناشران خارجی در این رویداد فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها