یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
صنعت چاپ لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور پیشرو است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان لرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، عصر یکشنبه نهم آبان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به همراه معاون توسعه مدیریت اداره کل و کارشناس مسئول چاپ این اداره از دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان لرستان بازدید کردند.
 
احمدحسین فتایی در این بازدید گفت: صنعت چاپ یکی از حوزه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از زیرساخت‌هایی است که به توسعه فرهنگی و هنری کشور کمک می‌کند. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: صنعت چاپ لرستان رشد قابل قبولی داشته است، وجود بیش از ۱۰۰ واحد چاپخانه و ۳ واحد بزرگ صنعتی چاپ در سطح استان که با تولیدات خود در زمینه چاپ و نشر به چرخه صنعت استان کمک می‌کنند و ما نیز خود را ملزم به حمایت از این واحدها می‌دانیم.
 
وی گفت: در این بازدید بخشی از توانمندی‌های این صنعت را در لرستان در چند غرفه مشاهده کردیم که متاسفانه به دلیل سنگینی تجهیزات و مساحت بالایی که بعضی از وسایل حوزه چاپ در برمیگیرند امکان نمایش بیشتر صنایع و توانمندی‌های این صنعت وجود نداشته؛ اما در بازدیدی که از چاپخانه‌های بروجرد، خرم‌آباد، الیگودرز و سایر شهرستان‌ها داشتیم این توانمندی‌ها را به وضوح دیدیم.

فتایی تصریح کرد: حضور در این نمایشگاه‌ها به صنایع چاپ ما کمک می‌کند؛ صنعت چاپ لرستان امروزه در جایگاهی قرار دارد که از استان‌هایی مانند تهران، البرز، سمنان، اصفهان سفارش کار دریافت می‌کند. وجود چاپخانه‌های، چاپ بسته‌بندی دارویی با چاپ محصولات دارویی بیش از ۲۰  شرکت و همچنین چاپ بر روی فلزات از جمله محصولات روغن ماشین و محصولات خوراکی مانند قوطی‌های کنسرو و ... از جمله این توانمندی‌ها می‌باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: امروزه لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور در صنعت چاپ پیشرو است و در سال‌های آینده نیز شاهد افتتاح مراکز بیشتری نیز خواهیم بود. 

فتایی حضور نمایندگان اصحاب رسانه را جهت پیوست فرهنگی همه نمایشگاه‌ها حائز اهمیت دانست و افزود: اهالی رسانه می‌توانند جهت آگاهی بخشی، تبلیغ، تشویق و ترغیب عموم مردم جهت استفاده از محصولات داخلی که امروزه از لحاظ کیفیت نیز رشد خوبی داشته‌اند اثرگذار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها