شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
فرماندار گتوند: مطالبه به‌حق مردم گتوند ساخت فرهنگسرای قیصر در کنار آرامگاه اوست

حسین اسدی‌پور فرماندار شهرستان گتوند گفت: مطالبه به‌حق مردم شهرستان گتوند در حوزه شعر و ادبیات، تاسیس فرهنگسرای قیصر امین‌پور در کنار آرامگاه این شاعر برجسته است و تلاش می‌کنیم این اتفاق مهم به وقوع بپیوندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در مراسم چهاردهمین جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب» (یادمان شاعر فقید قیصر امین‌پور) که هشتم آبان ماه با حضور شعرای شهرستانی، استانی و کشوری و مسئولان استانی و شهرستانی در گتوند برگزار شد، حسین اسدی‌پور فرماندار شهرستان گتوتد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عرض خوشامدگویی به مدعوین بیان کرد: نوجوانان و جوانان گتوندی قیصر را به‌عنوان الگوی شعر، ادبیات، اخلاق و استقامت برای خودشان انتخاب کردند و از برکت وجود قیصر انجمن‌های شعر در گتوند به‌وجود آمده که بسیار فعال هستند.

وی افزود: قیصر یک چهره ماندگار ملی و بین‌المللی است و جهت شناساندن ایشان به نسل‌های آینده نیاز به زیر ساخت‌ها برای شهرستان و حتی استان دارد.

فرماندار شهرستان گتوند تصریح کرد: ما علاقه‌مند بودیم این برنامه را در کنار آرامگاه قیصرامین‌پور برگزار کنیم اما به علت شرایط جوی این امکان فراهم نبود. از مسئولان استانی و کشوری درخصوص مطالبه به حق مردم شهرستان گتوند در حوزه شعر و ادبیات درخواست دارم  که در ساخت فرهنگ‌سرای قیصر امین‌پور در کنار آرامگاه این شاعر به ما‌کمک کنند. از سوی شهرداری گتوند برای این کار زمینی اختصاص داده شده  است و  تلاش  می‌کنیم که این اتفاق مهم به وقوع بپیوندند.

در این مراسم حمید بهداروندی دبیر جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب گفت: فراخوان شرکت در جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب مردادماه امسال منتشر شد و بیش از ۱۰۰ اثر از حدود۷۰ شاعر از استان‌های خراسان رضوی، گیلان، تهران، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان، کرمانشاه، زنجان، قم و اصفهان اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
 

بهداروندی افزود: این جشنواره ملی هرسال همزمان با سالگرد درگذشت قیصر شعر ایران در گتوند باحضور شعرای استانی و کشوری و مسئولان شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل اسدپور امام جمعه گتوند نیز در این جشنواره گفت: قیصر امین‌پور در بُعدهای مختلف از جمله خداشناسی، عرصه شناخت انبیاء الهی و اوصیای آسمانی و عرصه اجتماعی و جنگ و رزم اشعاری سُرود که این چند بُعدی بودن شخصیت قیصر، نشان از برجستگی شعر و شاعری وی دارد.

اسدپور با بیان اینکه تاریخ شعر و شاعری به بلندای تاریخ انبیاء آسمانی است، تصریح کرد: وقتی‌ در عرصه‌های سخت و شرایط بسیار حساس زندگی‌نامه انبیاء را دنبال می‌کنیم، می‌بینیم که شرایط سخت خودشان را با زبان شعر بیان کردند و اولین پیامبر الهی‌که در زندگی‌اش شعر سُرود، حضرت آدم (ع) بود.

وی افزود: افرادی که در عرصه تاریخ اسلامی از رزم و حرکات جهادی شعر می‌گویند، این اشخاص، بارقه‌ای از الهامات الهی را در وجود خود جذب کردند.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در حاشیه این جشنواره عنوان کرد: چهاردهمین سالگرد  قیصر امین‌پور باحضور شاعرانی از اقصی نقاط کشور برگزار شد و خوشبختانه چند سال است همزمان با سالروز وفات قیصر امین پور جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب در گتوند برگزار می‌شود.

جوروند افزود: حضور مردم، شعرا و مسئولان شهرستان در جشنواره قابل تقدیر است و اهتمام ویژه‌ای در برگزاری این جشنواره وجود دارد و ان‌شاءالله سال به سال بتوانیم جشنواره را پر رونق‌تر برگزار کنیم.

یادآوری می‌شود: برگزیدگان این جشنواره متشکل از: «علی سلیمیان» از اصفهان، «میثم زردشتیان» از کرمانشاه، «معصومه قهفرخی» از چهارمحال بختیاری، «مجتبی خرسندی» از قم، «سمانه حاصلی» از شوش «مهران ظهراب‌زاده»، «اصغر رضایی گماری» و «فاطمه مرادی فرد» هر سه نفر  از گتوند، «مجتبی صفدری » از گیلان، «حسن ناصرپور کیانی» از اهواز، «نیلوفر شاطری» از شوشتر، «نرگس جعفری» از بندر امام خمینی و «زینب رحمانی» از اندیمشک بودند. همچنین برپایی نمایشگاه خوشنویسی «در مسیر باد» از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها