سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
شماره جدید دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی منتشر شد

چهل و هشتمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی از سوی سازمان سمت به صورت الکترونیکی منتشر شد. 

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهل و هشتمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی به صورت الکترونیکی از سوی سازمان سمت منتشر شد. حیطه موضوعی این نشریه مربوط به مطالعات نظری و کاربردی کتابهای دانشگاهی است. نشریه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی که پیش‌تر نائل به کسب اعتبار علمی-پژوهشی شده بود، مطابق با آئین نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رتبه بندی نشریات علمی، موفق به کسب درجه علمی با رتبه «ب» شده است. این نشریه در سال ۱۳۹۷ به عنوان نشریه شایسته تقدیر پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۱۳۹۸ یکی از مقالات چاپ شده در آن به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

این نشریه در راستای اهداف اصلی سازمان در سال 1375 به منظور کمک به انعکاس روند تولیدِ علم، زیر عنوان «سخن سمت» و از سال 1388 با هدف تغییر وضعیت و تبدیل به فصلنامه علمی- پژوهشی، با نام«عیار»، منتشر شد و در مورخ 10/20/ 1391 از سوی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با نام «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی»، به مدیرمسئولی و سردبیری دکتر احمد احمدی و تحریریه جدید، به اعتبار علمی– پژوهشی دست یافت. شایان ذکر است در سال 1394 وضعیت انتشار این نشریه به دو فصلنامه تغییر یافت.

«پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی»‌ نشریه‌ای دانشگاهی است که با هدف معرفی آخرین یافته‌های پژوهشگران و صاحب‌نظران در حوزه‏ کتاب دانشگاهی منتشر می‏‌شود و مقالات آن دستاورد طرح‌های پژوهشی، پایان¬نامه¬ها و نقد و بررسی علمی، در حوزه کتاب دانشگاهی است.

در شماره جدید این نشریه مقالاتی با عناوین زیر را می‌توان مطالعه کرد:
 
در شماره جدید این نشریه مقالاتی با عناوین زیر را می‌توان مطالعه کرد:
- ارزیابی مواد آموزشی زبان فارسی برای دانشجویان غیرایرانی: واکاوی درسنامه‌ی” مینا “  (امیررضا وکیلی فرد؛ فاطمه جنتی راد؛ زویا رضایی محلاتی؛ محمد باقر میرزایی حصاریان)
 -پیشنهاد چارچوب جهت تدوین کتاب ترجمۀ متون ساده از فرانسه به فارسی  (مرضیه مهرابی؛ مهری بهرام بیگی؛ اکبر عبداللهی)
-ویژگی‌های نمونه‌ای از کتاب‌های درسی گروه علوم تربیتی سازمان سمت: تحلیل محتوای نقدهای متخصصان  (روح اله شهابی؛ سیدمحمدحسین حسینی)
-تدوین چارچوبی تفصیلی برای ارزشیابی پایان نامه های ترجمه کتاب در دوره های کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی دردانشگاه های ایران (حسین حیدری تبریزی؛ عزیزه چالاک)
-شناسایی ویژگی‌های کتاب درسی دانشگاهی به‌منظور طراحی الگو با رویکردکیفی فراترکیب  (مریم صفرنواده؛ هما شهلایی؛ محمد آرمند؛ نعمت الله موسی‌پور)
-تحلیل نظرسنجی کتاب درسی آزمون متمرکز در دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد متن‌کاوی  (مریم ملاباقر؛ مصطفی یوسفی؛ اسرافیل علاء)
-بررسی تأثیر بازخوردهای اصلاحی مکتوب بر یادگیری نگارش زبان خارجی: مطالعه مقایسه‌ای بازخوردهای فرازبانشناختی ، فراخوانشی و نو قالب در مجموعه آموزشی صدی الحیاة (نورالدین پروین؛ سجاد فرخی پور؛ مهدی شوشتری)
- ارزیابی ونقد کیفیت کتاب «صرف و نحو عربی» اثر عباس ماهیار (بر اساس معیار دهگانه منصوریان) (عبدالرزاق رحمانی؛ حانیه ظفرابادی)
بررسی و نقد کتاب «تحلیل انتقادی انگاره ترجمه قرآن کریم» نوشته دکتر سهراب مروتی  (محسن حسن وندی؛ سهراب مروتی)
- تحلیل کتاب زیرسیگاری (یا مردی که واقعیت را انکار کرد) (رضا صادقی)
-مطالعه تطبیقی «حق مؤلف» و «حق نشر» در نظام‌های حقوقی رومی-ژرمنی و کامن‌لا با نگاهی بر حقوق ایران  (منصور امینی؛ صادق صیادی)
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس http://jut.samt.ac.ir/ از مطالب این نشریه بهره‌مند شوند.



                                                                                                   
   

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها