شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۱
پاسخ به شبهات کلامی، در راه است

دومين دفتر دين و نبوت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي با عنوان «پاسخ به شبهات کلامی» نوشته محمدحسن قدردان‌قراملکی به زودي منتشر مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(يبنا)، دفتر اول اين اثر، پاسخ به شبهات کلامی درباره خداشناسی است كه در آن برخي از ديدگاه‌هاي موجود در اين حوزه نقد و تحليل شده‌اند.

در نوشتار حاضر كه دفتر دوم اين مجموعه به شمار مي‌رود، درباره موضوعات «دین»، «وحی» و «نبوت»، 60 شبهه در دو بخش نقل و نقد می‌شود. 

«شبهاتی پیرامون دین»، بخش اول اين كتاب است كه از هفت فصل با عناوين خاستگاه دین، عقل و دین، علم و دین، اخلاق و دین، دین و خشونت، دین و پلورالیزم و تعارض ادیان تشكيل شده است. در این فصل 25 شبهه تحلیل و نقد مي‌شوند. 

بخش دوم با عناوين «شبهاتی پیرامون وحی و نبوت»،در چهار فصل «وحی»، «نبوت و خاتمیت»، «بعثت و پیغمبری» و «پیامبران» تهيه و تنظيم شده است كه در آن 35 شبهه تحلیل و نقد می‌شود. 

شبهات مطرح شده در این کتاب، اغلب در آثار کلاسیک کلامی، به‌ويژه در دو سده اخیر(در آثار امثال کسروی) مطرح شده‌اند كه امروزه نیز به عنوان شبهه در برخی از آثار تبلیغ می‌شود. 

پاسخ شبهات در اين اثر با توجه به اهمیت شبهه تبيين شده است. 

نوبت چاپ اول كتاب «پاسخ به شبهات کلامی» در شمارگان 2000 نسخه، 364 صفحه، قطع رقعی و بهاي 40000 ريال به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط