دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
تجهیز و اهدای کتاب به کتابخانه شرکت پتروشیمی ارومیه

فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در داخل مجتمع پتروشیمی آماده شده و در مرحله تجهیز و اهدای کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی صبح امروز، در دیدار با مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه، گفت: یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگ، کتاب است و باید تلاش کنیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک ارزش بالا در جامعه تبدیل شود.

این مسئول بیان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کارگران و نهادهای تولیدی و صنعتی و افزایش آگاهی‌های عمومی و شغلی در بین کارگران و خانواده‌‌هایشان بخشی از اهداف بسیار مهم برنامه‌های واحد امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید زمینه‌های لازم جهت تحقق و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در قشر زحمتکش و شریف کارگر جامعه فراهم کنیم و این را بدانیم اگر به مطالعه، کتاب و کتابخوانی توجه خاص شود و  این امر در داشتن جامعه‌ای سالم و پویا به ما کمک می‌کند.

در ادامه پژمان اسدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه، با بیان اینکه میانگین سنی کارکنان این مجتمع بین 31 الی 32 سال بوده و درصد بسیار زیادی از آنان دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند، گفت: این مجموعه آمادگی لازم را برای انجام هرگونه همکاری لازم و فی‌مابین بین این مجموعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد.
 
 
در این دیدار مواردی چون ایجاد زیرساخت‌های لازم با هدف افزایش سرانه کتابخوانی در محیط‌های صنعتی و ادارات، پیاده‌سازی انواع طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال 1400، تشکیل کارگروه برای بررسی طرح سازنده ارائه شده در طرح‌های کتابخوانی، مشارکت در طرح‌های ترویج کتابخوانی، اهدای کتاب به کتابخانه پتروشیمی و مشارکت در جهت تهیه جوایز کتابخانی برای کارکنان شرکت گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها