شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تازه‌های داستانی نشر داستان

داستان بلند «تبِ سرخ» نوشته لیلا فرهمندنیا، داستان کوتاه «قصه‌ی پرنده‌ی شاعرِ فقیر» نوشته نادیه جعفری، داستان بلند «خانه‌ای در انتهای تاریکی» نوشته رحمان زارع و رمان «آدم‌های فراموش» نوشته قدرت مظاهری از سوی نشر داستان به کتابفروشی‌ها راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب‌های «تبِ سرخ» نوشته لیلا فرهمندنیا، «قصه‌ی پرنده‌ی شاعرِ فقیر» نوشته نادیه جعفری، «خانه‌ای در انتهای تاریکی» نوشته رحمان زارع و «آدم‌های فراموش» نوشته قدرت مظاهری از سوی نشر داستان منتشر شدند. 
 
خانه‌ای در انتهای تاریکی
داستان بلند «خانه‌ای در انتهای تاریکی» نوشته رحمان زارع، نخستین اثر داستانی این شاعر و نویسنده جوان شیرازی است. داستان کتاب برگرفته از یک واقعیت است که در محله‌ای در جنوب شیراز اتفاق می‌افتد. شخصیت‌های داستان متشکل از سگ‌ها و آدم‌هاست که در تقابل هم روایت را پیش می‌برند. کتاب از 15 فصل تشکیل شده که در برخی از فصل‌ها نویسنده دنیای ذهنی سگ‌ها را در همجواری آدم‌ها روایت می‌کند و برخی فصل‌ها نیز کاراکتر اصلی قصه روایت را پیش می‌برد.
 
در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: «سگ زرد با چشم‌های درشتش خیره‌خیره روبه‌رو را نگاه می‌کرد. سگ کرمی‌رنگ ماده‌ای که جثۀ کوچک ظریف‌تری داشت، آن‌طرف‌تر زیر ظل آفتاب دو دستش را دراز کرده بود و داشت بدنش را کش و قوس می‌داد. سگ سیاه -که تازه به این محله آمده بود- از فاصله‌ای چندمتری -جوری که سگ‌های دیگر متوجه نشوند- داشت او را ورانداز می‌کرد. در نظرش خیلی زیبا بود. او را به یاد سگ کرمی‌رنگی که سال‌ها پیش، قبل از اسارتش، با او دوست بود، می‌انداخت. سگی که تازه توله‌هایش را زاییده بود، به سمت دیوار تابکی می‌رفت و هفت هشت تا تولۀ رنگارنگ با پوزه‌های سیاه و قهوه‌ای به دنبالش می‌رفتند.»

کتاب «خانه‌ای در انتهای تاریکی» نوشته رحمان زارع، با شمارگان 300 نسخه، در 72 صفحه، در قطع رقعی، جلد شومیز، به قیمت 40هزار تومان از سوی نشر داستان منتشر شد.
 
آدم‌های فراموش
رمان «آدم‌های فراموش» نوشته قدرت مظاهری سومین اثر داستانی این نویسنده بوشهری است. این کتاب که داستانی علمی-تخیلی دارد، روایت یک بیماری عجیب است که در یک ناکجاآباد به اپیدمی تبدیل می‌شود و زندگی تمام مردم را مختل می‌کند.
 
در بخشی از کتاب آمده است: «اخم‌ها و لبخندها، عشق‌ها و نفرت‌ها، خوبی‌ها و بدی‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌ها در سايه‌ فراگيرشدن اپيدمی كم‌كم رنگ می‌باختند و محو می‌شدند. نه داروها و منابع درمانی كارگشا بودند و نه گذر زمان توانسته بود راهی برای مواجهه با آن پيدا كند.

هر روز و هر ساعت و هر لحظه در گوشه‌ای از كره‌ زمين، فرد، دسته، گروه و يا جمعيتی يكباره با نگاه‌های حيران به هم خيره می‌شدند و حال خود را فراموش می‌كردند. گذشته‌ها نيز مثل رويايی محو و فراموش‌شده در سلول‌های خاكستری مغزشان می‌پیچید و دور می‌شد. جهان، آرام‌آرام در حالتی آخرالزمانی فرومی‌رفت و كاری از دست هيچ‌كسی برنمی‌آمد.»

کتاب «آدم‌های فراموش» نوشته قدرت مظاهري، با شمارگان 500 نسخه، در قطع رقعی، جلد شومیز، در 148 صفحه، به قیمت 40 هزار تومان از سوی نشر داستان به کتابفروشی‌ها راه یافت.
 
 
تبِ سرخ
داستان بلند «تبِ سرخ» نخستین اثر داستانی لیلا فرهمندنیا است. نویسنده در این اثر روایتی از خانواده مبارز ایرانی را در دوره پهلوی اول به تصویر می‌کشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ناگهان صدای شلیک بلند شد؛ همهمه‌ای برخاست و به یکباره جنگی در گرفت. قزاق‌ها به سوی مردم و آزادی‌خواهان شلیک می‌کردند. مردم هرکدام به سویی می‌رفتند، آزادی‌خواهان از سوی دیگر شلیک می‌کردند.
 
بلوایی شده بود، از هر طرف میدان صدای توپ و تیر می‌آمد. ارسلان و فتح‌اله و طبیب به آن هنگامه رسیدند. صدای فریاد و ناله جمعیت به هم آمیخته شده بود. افسران روسی توپ‌ها را به سمت مجلس گرفته و شلیک می‌کردند.»

کتاب «تبِ سرخ» نوشته لیلا فرهمندنیا، با شمارگان 300 نسخه، در قطع رقعی و جلد شومیز، به قیمت 40هزار تومان، در 92 صفحه، از سوی نشر داستان به چاپ رسید.

قصه‌ پرنده‌ شاعر فقیر
کتاب «قصه‌ پرنده‌ شاعر فقیر» نوشته نادیه جعفری، سومین اثر داستانی این نویسنده و سینماگر است. از او پیشتر دو رمان «عشق در روزگار غریب» و «جان سرگشته شلیر» منتشر شده است. قصه کتاب در زمان‌های دور می‌گذرد؛ اربابِ یک مغازه پرنده‌فروشی پرنده‌هایش را اذیت می‌کند. روزی یک شاعر فقیر با دوستانش در حین گذر از کنار مغازه پرنده‌فروشی متوجه این قضیه می‌شود و ارباب را سرزنش می‌کند و یکی از بهترین پرنده‌هایش را آزاد می‌کند. از آن روز به بعد ارباب در جستجوی پرنده به تکاپو می‌افتد.
 
در بخشی از متن کتاب آمده است: «پرنده‌ها بی‌حرکت بودند و کسی قصد کمک به زاغی را نداشت. زاغی جیغ‌های سوزناک می‌کشید. پرنده‌ی شاعر فقیر خود را به آتش زد و دید که زاغی سالم است؛ اما گریان و خوف زده ، جرئت بیرون آمدن از محاصره‌ آتش را ندارد. پرنده‌ شاعر بال‌هایش را حمایل او کرد. چوب‌های شعله‌ور قفس‌ها در حال فروریختن بودند که آنها از آتش بیرون پریدند. دود و هرم گرما پرندگان را وحشت‌زده کرده بود. پرنده‌ شاعر آنها را دلداری داد.»

کتاب «قصه‌ پرنده‌ شاعر فقیر» نوشته نادیه جعفری، با کولاژ نقاشی محمود مزرعتی، به شمارگان 300 نسخه، در قطع رقعی و جلد شومیز، به قیمت 40هزار تومان، در 46 صفحه، از سوی نشر داستان منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها