چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
طرح‌های فصلی مشوق خوبی برای خریداران کتاب است

مدیر کتابفروشی «پژوهش» مهاباد معتقد است: طرح‌های فصلی مشوق خوبی برای خریداران کتاب است.

سامان کریمی، مدیر کتابفروشی «پژوهش» مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: از حضور در همه طرح‌ها جا می‌ماندم چون واقعا هیچ اطلاع‌رسانی در این حوزه صورت نمی‌گرفت و «بهارانه کتاب» را هم مجبور شدم هر روز از سایت خانه کتاب چک کنم که جا نمانم.

وی اطلاع‌رسانی طرح بهارانه کتاب را ضعیف خواند و افزود: خیلی از مشتری‌های ما فکر می‌کنند این طرح برای خود فروشگاه است، درصورتی که تخفیف را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن‌ها می‌دهد. اگر اطلاع‌رسانی بهتر و همه‌گیرتری انجام می‌شد، استقبال بهتری صورت می‌گرفت.

کریمی بیان کرد: می‌توان گفت اگر فروشگاه به مشتری اعلام نکند که چنین طرحی وجود دارد، خود مشتری از قبل خبر ندارد. برخی از مشتری‌های ما از طریق اطلاع‌رسانی خود ما در فضای مجازی از این طرح خبردار شده‌اند.

این کتابفروش مهابادی ادامه داد: متاسفانه درصد تخفیف‌ رضایت بخش مشتری‌ها نیست و ما علاوه‌ بر تخفیف بهارانه کتاب، خودمان هم تخفیف جزئی برای مشتری قائل می‌شویم تا این مشکلات مقداری جبران شود و مشتری با رضایت خرید خودش را انجام دهد.

کریمی با بیان اینکه طرح‌های فصلی مشوق خوبی برای خریداران کتاب است، بیان کرد: در طرح بهارانه 1400 بیش از 300 جلد کتاب فروختیم که بیش از 100 نفر به صورت حضوری به کتابفروشی پژوهش مراجعه کردند.
 
مدیر کتابفروشی «پژوهش» مهاباد افزود: متاسفانه کرونا در دو سال اخیر به صنف کتابفروشی‌ها لطمه شدیدی وارد کرده است ولی با اجرای چنین طرح‌هایی و اطلاع‌رسانی به‌موقع به کتابفروشی‌ها می‌توان این آسیب‌ها را تا حدودی جبران کرد.
 
وی ادامه داد: کاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ناشرانی که قیمت پشت جلد کتاب‌هایشان را کمتر می‌زنند، به‌صورتی‌که هر برگ از کتاب ارزانتر درمی‌آمد و مورد تایید مسئولان بود، به صورت مستقیم یارانه ویژه اختصاص می‌داد که به این طریق هم به ناشران کمک بیشتری می‌شد و هم قیمت نهایی کتاب برای مصرف‌کننده کمتر می‌شد و در نتیجه رونق کتاب و کتابفروشان و ناشران نیز افزایش می‌یافت.

کریمی اظهار کرد: وضعیت فرهنگی منطقه مهاباد و کل استان آذربایجان‌غربی در حد خوب و قابل قبولی است؛ ولی متاسفانه وضعیت اقتصادی مردم در این شرایط مناسب نیست و هر روز نیز تعداد زیادی نوجوان و جوان به مغازه من مراجعه می‌کنند و قیمت کتاب‌های خاصی را می‌پرسند و ناامید از قیمت بالای آنها از خرید منصرف می‌شوند.

یادآوری می‌شود، کتابفروشی پژوهش شهرستان مهاباد در استان آذربایجان‌غربی از سال 85 فعالیت خود را در مهاباد آغاز کرده و ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها