یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
«بِل» به جمع کتابفروشی‌های شیراز پیوست

کتابفروشی «بِل» در بلوار نیایش شیراز تاسیس شد و درهایش را به روی علاقه‌مندان کتاب گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، پس از ماه‌ها کار شبانه‌روزیِ گروهی جوان خلاق و خوش‌فکر با هدایت هخامنش یونسی، «بِل» (به معنی «هم‌بازی» و نیز «یار») در فضایی افزون بر 500 مترمربع آغاز به کار کرد.
 
مدیر کتابفروشی بِل در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اعلام کرد: فضای «بِل» شامل بخش کتاب، آرت‌شاپ، کودک و نوشت‌ابزار است. با این حال کافه نیز به زودی افتتاح می‌شود.
 
یونسی با اشاره به بخش کودک، گفت: در این فضا مجموعه‌ای از بازی‌ها، بُردگِیم‌ها، بازی‌های فکری و کتاب در این بخش قرار گرفته است. در این بخش کتاب‌های گروه سنی الف، ب، ج و دال قرار دارد و برای گروه سنی صفر تا دو سال ابزار بازی در نظر گرفته شده است.
 
وی از ارائه مجلات و مقالات آموزشی برای کودکان در فضای یاد شده خبر داد و افزود: در این بخش مجسمه‌های تزیینی و دیگر ملزومات فرهنگی مورد نیاز کودکان قرار گرفته است.
 
مدیر کتابفروشی «بِل» در ادامه به بخش کتاب هم اشاره کرد و گفت: در بخش کتاب آثاری از حوزه فلسفه، جامعه‌شناسی، سیاست، تاریخ، اقتصاد و روان‌شناسی، هنر و ادبیات ایران و جهان در فضای کتابفروشی ارایه می‌شود.
 
یونسی فضای مسقف مجموعه را ۴۰۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: کل مجموعه «بِل» با فضای باز که به کافه اختصاص دارد نزدیک ۹۰۰ مترمربع است.
 
وی با بیان اینکه 10 هزار جلد کتاب در کتابفروشی ارایه شده است، افزود: 8 هزار عنوان کتاب در این بخش قرار گرفته است. بخشی از آثار به حوزه مطالعات زنان، طنز، علم و فن‌آوری، ذن و یوگا، موفقیت، مدیریت و... نیز اختصاص یافته است.
 
یونسی پیرامون بخش ادبیات مجموعه یادشده، اظهار کرد: آثاری از متون کهن، شعر، ادبیات جهان و ایران قابل دسترسی برای علاقه‌مندان ادبیات است. همچنین برای علاقه‌مندان سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی کتاب‌ها به زبان فارسی و لاتین در قفسه‌ها قرار دارد.
 
مدیر کتابفروشی «بِل» از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در این مجموعه خبر داد و گفت: به زودی با فراهم شدن فضای پساکرونا ایونت‌ها و نشست‌های فرهنگی، ادبی و هنری با حضور اهالی فرهنگ و هنر در این مجموعه برگزار خواهد شد.
 
یادآور می‌شود: ‌کتابفروشی «بِل» در بلوار نیایش، بین کوچه ۴ و ۶ از ساعت 10 صبح تا 23 به فعالیت می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها