شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
تهیه 23 هزار نسخه کتاب برای کتابخانه مرکزی قم

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی قم در بهار 1400 از خریداری 23 هزار نسخه کتاب برای این کتابخانه خبر داد.

سجاد عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به کتابخانه مرکزی قم گفت: کتابخانه مرکزی قم در زمینی به مساحت ۲۴۲۶ مترمربع و با زیربنای ۳۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است. این کتابخانه دارای مخزنی به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ نفر است. همچنین کتابخانه مرکزی قم کاربری‌هایی نظیر سالن جلسات، بخش نشریات، خدمات فنی، مرجع و اطلاع‌رسانی، باغ علم و کلاس‌های آموزشی دارد.
 
وی از افتتاح این پروژه خبر داد و بیان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی قم در نیمه اول سال جاری آماده افتتاح است و درباره هماهنگی برای تحویل برخی از بخش‌ها جهت انتقال تجهیزات خریداری‌شده با پیمانکار و مجری پروژه صحبت شده است.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم بر تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی قم تاکید کرد و افزود: پروژه کتابخانه مرکزی استان قم با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بعد از 10 سال در بهار سال 1400 افتتاح خواهد شد.
 
عمرانی اضافه کرد: بخش اول تجهیزات کتابخانه خریداری شده است برای خرید تجهیزات در نوبت بعد در حال برنامه‌ریزی هستیم.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به تجهیزات و کتاب‌های تهیه شده پرداخت و یادآور شد: ۲۳ هزار نسخه کتاب برای کتابخانه مرکزی قم تهیه شده است. ۱۵ هزار نسخه آن آماده‌سازی شده و ۸ هزار نسخه دیگر باقی مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها