دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
توزنده‌جانی و بکتاش میهمانان نشست آتی شعرخوانی و قصه‌خوانی خوزستان

جعفر توزنده‌جانی نویسنده کودک و نوجوان و غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان، میهمانان دومین نشست مجازی شعرخوانی و قصه‌خوانی کودکان در تاریخ چهارم خردادماه در اهواز هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، نشست‌های مجازی شعرخوانی و قصه‌خوانی کودکان و نوجوانان توسط دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گستره سراسری، از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در دومین نشست که چهارم خرداد برگزار می‌شود، تعداد 100 کودک و نوجوان از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، یزد، مازندران و خوستان در رده سنی 6 الی 17 سال حضور دارند.

جعفر توزنده‌جانی نویسنده کودک و نوجوان و عضو هئیت مدیره شورای نویسندگان کودک و نوجوان که مدرس این نشست هستند، در صدد است تا داستان‌های نوشته شده کودکان را در این نشست مورد نقد و بررسی قرار داده و در مورد نوشتن خلاق برای بچه‌ها سخن بگوید.

توزنده جانی تاکنون داوری چهار دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور بر عهده داشته است و آثاری همچون: «بهشت گمشده بابام»، «افسانه سه پادشاه»، « النگ و ملنگ»، «در سکه پدر بزرگ»، «لشکر صلح » و... در  کارنامه کاری خود دارد.

دیگر مدرس این نشست مجازی غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان در خصوص ویژگی‌های شعر کودک و نوجوان و از چگونگی سرودن شعر، برای بچه‌ها می‌گوید. از وی تاکنون بیش از 40 عنوان کتاب شعر به چاپ رسیده است. برخی این آثار عبارت هستند از: «آفرین بر آفتاب»، «حال غنچه خوب است»، «با دوچشم می‌چشم»، «مورچه زحمتکش است»، «در دلم دریا بریز»، «مگر لبزیپ دارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها