شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
عواید فروش اولین کتاب شاعر اهوازی برای کودکان بی‌سرپرست

عواید حاصل از فروش مجموعه شعر «قصیده‌های بی‌مهتاب» سروده مهناز بهروزیان شاعر اهوازی، به کودکان بی‌سرپرست تعلق می‌گیرد.

نویسنده کتاب «قصیده‌های بی‌مهتاب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، درباره چاپ این کتاب گفت: مجموعه شعر «قصیده‌های بی‌مهتاب» در 181 صفحه حاصل تلاش 3 ساله‌ام بود که توسط «انتشارات بید» منتشر شده است.
 
مهناز بهروزیان افزود: در این مجموعه 170 شعر سپید گنجانده شده است و تجربه اولین مجموعه‌ مستقل من در زمینه شعر به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به چاپ پراکنده دیگر اشعار خود بیان کرد: پیش از چاپ مجموعه «قصیده‌های بی‌مهتاب» در دو کتاب دیگر با عناوین «واژه‌های سرخ» و «عطرهای گمشده» در کنار شاعران سپیدسُرا، ابیاتی هم از من به چاپ رسیده است.

این شاعر اهوازی اشتیاق و علاقه‌اش به شعر را از دوران کودکی دانست و گفت: پدربزرگ مادری‌ام شاعر بداهه‌گویی بود و خانواده پدری‌ام دوستدار فرهنگ و ادب. از زمان کودکی در کنار پدرم از حافظ، شاهنامه، سهراب و فروغ بسیار آموختم. شعر همدم و همراه من در طول زندگی بود و از هر فرصتی برای مطالعه و نوشتن استفاده می‌کردم.

بهروزیان ادامه داد: از سال 98 به تشویق آقای کریمی از شاعران خوب اهواز به عضویت انجمن سپید اهواز به ریاست علیرضا شکرریز درآمدم و پس از آن عضو انجمن ادبی «پنجشنبه‌های داغ» به ریاست نبراس میرابیان شدم و همچنین در جلسات انجمن نقد ادبی خوزستان به ریاست داوودرضا کاظمی به طور منسجم حضور یافتم. قبل از سال 98 هم به صورت پراکنده در انجمن‌های شعر استانی شرکت می‌کردم.

وی افزود: حضور در این انجمن‌ها در خلق اشعار کتاب «قصیده‌های بی‌مهتاب» تاثیر بسزایی داشت و هر شعر بارها از فیلتر نقد دوستان شاعر و استادان عبور کرده بود، در نهایت پس از سه سال یکی از مدیران رادیو -که نخواست نامش آورده شود- اقدام به چاپ کتاب «قصیده‌های بی‌مهتاب» کرد. 

یادآوری می‌شود، همه عواید فروش این کتاب به کودکان بی‌سرپرست بهزیستی تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها