دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
اتحادیه ناشران: وای به روزی که به‌بهانه خنداندن ریشه خود زنیم!

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران نیز با صدور پیام، به صحبت‌های غیر‌فرهنگی فیروز کریمی در برنامه طنز خندوانه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، در پی حواشی ایجاده شده بعد از اظهارنظر مهمانان برنامه چهارشنبه شب (22 اردیبهشت‌‌ماه) برنامه طنز خندوانه شبکه نسیم درباره نویسندگان، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران نیز با انتشار پیام واکنش نشان داد.
در متن پیام‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران آمده است:

«وای به روزی که به‌بهانه خنداندن ریشه خود زنیم!
متأسفانه در یک برنامه تلویزیونی (طنز) صداوسیما تحت عنوان خندوانه در حضور مجری و تهیه‌کنندگان مدعی اهل فرهنگ؛ توسط میهمانان این برنامه در معرض هزاران بیننده حرمت نویسنده ایرانی! شکسته شده و مجری محترم نه‌تنها تذکری نمی‌دهد بلکه قهقهه می‌زند.
اتحادیه ناشران و کتابفروشان ضمن درک  جایگاه والای فرهیختگان این مرز و بوم که از رفتار فوق متأثر شدند دغدغه این را دارد که با این اوصاف در آینده، امید و انگیزه زنده نگه‌داشتن فرهنگ ملی به کجا خواهد رفت.»
 
در ویژه برنامه عید سعید فطر برنامه خندوانه که با حضور خداد عزیزی و فیروز کریمی از فوتبالیست‌‌های پیشکسوت کشور پخش شد، کریمی در پاسخ به این پرسش که سه نویسنده ایرانی را نام ببرید گفته بود: «نویسندگان ایرانی بیکارند،‌ برای همین می‌نویسند، ما با آن‌ها خیلی کار نداریم.»

این گفته فیروز کریمی، واکنش اهالی فرهنگ در شبکه‌های اجتماعی و محافل فرهنگی از‌جمله موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران را به دنبال داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها