پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
مردم ایذه و باغملک نیاز مبرم به تاسیس کتابخانه دارند

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان‌های ایذه و باغملک نیاز به تاسیس کتابخانه وجود دارد و مردم مطالبه راه‌اندازی کتابخانه در مناطق پرجمعیت دارند و باید در این زمینه ورود جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان امروز دوم اردیبهشت ماه در محل این اداره کل بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگی است که اگر توجه بیشتری به این مجموعه شود، مسیر پیشرفت و توسعه جامعه را به‌همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت مالی مجموعه کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای ایفای نقش مجموعه کتابخانه‌های عمومی تمامی ظرفیت‌های قانونی خود را به کار می‌بندد تا حمایت‌های لازم برای نیل به اهداف متعالی حوزه کتاب که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است را انجام دهد.

ایزدپناه ادامه داد: در شهرستان‌های ایذه و باغملک نیاز به تاسیس کتابخانه وجود دارد و مردم همواره مطالبه راه‌اندازی کتابخانه در مناطق پرجمعیت دارند و شایسته است در این زمینه با جدیت و پشتکار فراوانی وارد شویم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای سیاست‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی هرگونه حمایت قانونی لازم باشد، به کار خواهیم بست و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

عباس حسین‌زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در این دیدار با اشاره به شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های ایذه و باغملک عنوان کرد: پتانسیل غنی فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های ایذه و باغملک ایجاب می‌کند نگاه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و توسعه کتابخانه‌های عمومی در این دو شهرستان شود.

حسین‌زاده ضمن حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نهاد کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: امروز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور تامین منابع مالی و اصلاح قانون از طریق مبادی قانونی است و می‌طلبد مجموعه مجلس شورای اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی اهتمام بیشتری بورزند.

حسین زاده آمادگی مجموعه استان، برای راه‌اندازی پیشخوان کتاب در مناطق مختلف اعلام کرد و گفت: در صورت تامین منابع مالی استانی، این آمادگی وجود دارد در برخی مناطقِ با جمعیت بالا، بعد از واگذاری زمین و تایید آن طی مراحل قانونی، در شهرهای دارای شاخص‌های مطلوب کتابخانه راه‌اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها