سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
سوال همان جواب است

کتاب «سوال همان جواب است» چارچوبی جامع و علمی برای درمان پیشنهاد می‌دهد که درمانگران را از گیر کردن در پیچ‌و‌خم‌ها و بن‌بست‌های درمانی رها می‌سازد.

مهدی پوراصغر؛ مترجم کتاب «سوال همان جواب است، تمرکز بر راه‌حل‌هایی با هیپنوتیزم درمانی شناختی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره این اثر بیان کرد: هیپنوتیزم درمانی شناختی در اصل به دنبال شناسایی الگوی فکری است که مشکل را ایجاد کرده و  همچنین رسیدن به وضعیت راه‌حل با استفاده از همان الگوی ذهنی مراجع است. بعد از کتاب «واژه‌آفرینی، علم تلقین»، کتاب دوم این نویسنده با عنوان «سوال همان جواب است، تمرکز بر راه‌حل‌هایی با هیپنوتیزم درمانی شناختی» به اهمیت پرسشگری سقراطی و منحصربه‌فرد بودن دنیای ذهنی و جهان‌بینی هر مراجع می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که هیپنوتیزم درمانی شناختی معتقد است که همه افراد توانمندند و هر فردی بهترین راه‌حل برای درمان خود را می‌داند، این شیوه کمک می‌کند تا چارچوبی برای درمان و پیگیری آن داشته باشیم. اساس کار آن بر تنظیم مجدد ناخودآگاه جهت ایجاد انگیزه برای تغییر، توانایی پیش‌بینی و یافتن شواهدی مبتنی بر پیشرفت درمان است.
 
این مترجم گفت: این کتاب با تمرکز بر پدیده‌های خلسه به درمانگران کمک می‌کند تا الگویی برای تغییر فراهم کرده و تلقینات را براساس آن طراحی کنند. درمان با شناسایی چگونگی ایجاد و کشف راه‌حل مشکل ازطریق پرسشگری سقراطی و براساس جهان‌بینی مراجع طرح‌ریزی می‌شود. 
 
پوراصغر افزود: بسیاری از درمانگران تا حدی مراجع را ناتوان فرض کرده و بسیاری از اوقات خود را جای او قرار می‌دهند که اگر منِ درمانگر جای او بودم در این شرایط چه کار می‌کردم که موجب عدم موفقیت در درمان می‌شود. این کتاب چارچوبی جامع و علمی برای درمان پیشنهاد می‌دهد که درمانگران را از گیر کردن در پیچ‌وخم‌ها و بن‌بست‌های درمانی رها ساخته و به آن‌ها یاری می‌دهد تا با حداقل دخالت (از جانب خودشان) به مراجعان کمک کنند.
 
وی با اشاره به اصلی‌ترین مخاطبان این اثر گفت: مخاطبان اصلی کتاب روانپزشکان، روان‌شناسان، روان‌درمانگران و دانشجویان هستند. هر چند به عموم افراد علاقمند به این حوزه نیز پیشنهاد می‌شود.
 
پوراصغر اظهار کرد: انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران مسئولیت آموزش درمانگران در حیطه هیپنوتیزم را برعهده دارد. طی چندین سال برگزاری دوره‌های موفق در سراسر کشور و آموزش به پزشکان، پیراپزشکان، روانشناسان و علاقه‌مندان به این حوزه، نیاز به منابع معتبر علمی علی‌الخصوص در مورد طراحی تلقینات براساس اصول و ساختار علمی و دقیق احساس می‌شد. این کتاب کتاب دوم از مجموعه سه جلدی هيپنوتیزم درمانی شناختی نوشته تریور سیلوستر و در راستای تأمین منابع مورد نیاز جهت ‌استفاده درمانگران و علاقه‌مندان این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها