چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
از همه ابزارهای فرهنگی برای توسعه کتابخوانی در گلستان استفاده می‌کنیم

استاندار گلستان در جلسه انجمن کتابخانه های استان، گفت: باید تلاش کنیم جدیدترین تولیدات و محصولات در حوزه کتاب را به کتابخوانان ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، جلسه انجمن کتابخانه‌های استان با حضور استاندار گلستان، معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استاندار، مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امروز چهارشنبه 8 بهمن ‌ماه در دفتر استاندار گلستان تشکیل شد.

در این نشست هادی حق‌شناس استاندار گلستان، گفت: هدف ما ارتقا تعداد کتابخوانان و رشد فرهنگ مطالعه در استان است و از تمام ابزارهای فرهنگی برای توسعه کتابخوانی در استان استفاده خواهد شد.

وی افزود: باید تلاش کنیم جدیدترین تولیدات و محصولات در حوزه کتاب را به کتابخوانان ارائه کنیم.

حق‌شناس ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی بررسی چگونگی ارتقا فرهنگ مطالعه در جامعه است و در این راستا همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز ضروری است.
 

 
در ادامه جلسه آخوند میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان درباره طرح آمایش سرزمینی، گفت: آمایش سرزمینی به معنی توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیایی کلیه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در پهنه سرزمین نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی است. مفهوم آمایش سرزمینی در کشور ما مفهوم غریبی نیست و حدود ۶۰ سال است که این مفهوم در کشور مطرح شده و اسناد بالادستی بسیاری در این زمینه وجود دارد، ولی در حوزه کتابخانه‌های عمومی برای اولین بار است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح شده است.

وی افزود: دسترسی به خدمات در سکونتگاه اعم از شهری و روستایی، به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در عدالت سرزمینی مطرح است؛ این خدمات و میزان فاصله تا سکونتگاه فرد، بستگی زیادی به نوع خدمت دارد. خدماتی که بایستی به نیاز روزانۀ شهروند پاسخ دهند و یا خدماتی که نیازهای هفتگی و حتی سالانۀ افراد را برآورده می‌کنند. کتابخانه‌ها به‌عنوان یکی از مصادیق خدمات فرهنگی، از این دسته خدمات هستند که شهروندان می‌توانند در سطوح محله، ناحیه، منطقه و شهر، با تفاوت در نوع خدمت ارائه شده، از آن برخوردار باشند.

میرزاعلی ادامه داد: بررسی وضعیت موجود کتابخانه‌های عمومی، مشخص کردن نقاط و محدوده‌هایی برای ایجاد کتابخانه‌ عمومی در آینده و توزیع خدمات کتابخانه‌ای در آنها ازجمله اهداف طرح آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی است.

در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص آمایش سرزمینی و وضعیت کتاب در استان، به رسم یادبود و تکریم هدایایی فرهنگی به تنی چند از فعالان کتابخانه‌ها اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها