
مدیرعامل شرکت ملی پست به ایبنا گفت؛
چند مرسوله نمایشگاه به دست مشتریها رسیده است؟/تحقق «عدالت فرهنگی»با نمایشگاه مجازی کتاب
رمضانعلی سبحانیفر، با اشاره به افزایش 5 درصدی توزیع کتاب مرسولههای نمایشگاه طی 24 ساعت گذشته، از توزیع 66 هزار مرسوله به دست مردم کتابدوست ایرانی خبر داد.
وی درباره وضعیت توزیع کتابهای خریداری شده از نمایشگاه افزود: 169 هزار و 702 مرسوله در جریان ارسال به دست مشتریان قرار گرفته؛ علاوهّبراین 66 هزار مرسوله به دست مردم کتابدوست ایرانی رسیده است.
سبحانیفر با بیان این مطلب که از روز گذشته 5 درصد به آمار میزان توزیع افزوده شده است گفت: روز گذشته اعلام شده که 23 درصد مرسولهها توزیع شده و امروز باید اعلام کنیم این میزان به 28 درصد رسیده است یعنی در 24 ساعت گذشته 5 درصد دیگر از بستهها به دست خریداران رسید.
مدیرعامل شرکت ملی پست، به آمار شهر ناشران پُرفروش و آمار استانهای پرمراجعه برای خرید ادامه داد: سه شهر تهران، قم و مشهد از نظر فروش و اهالی استانهای تهران، اصفهان و مشهد از نظر میزان مراجعه و خرید از سایت نمایشگاه در صدر هستند.
سبحانیفر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را اقدام فوقالعاده ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران نهتنها از نظر ملی بلکه در عرصه بینالملل اقدام فوقالعاده محسوب میشود. بسیاری میزان استقبال را اینگونه پیشبینی نمیکردند اما با برنامهریزی دقیق و همچنین مشارکت پست در ارسال رایگان مرسولهها، شاهد خرید قابل توجه از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: به گفته ناشران توجیه اقتصادی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی بسیار بالااست. هزینههای سنگین سفر و نقل و انتقال کتاب با برگزاری این شکل از نمایشگاه حذف شده و البته «عدالت فرهنگی» نیز محقق شده است.
وی درباره ارائه خدمات به کتابفروشیها گفت: کتابفروشیها در طول سال جاری از سرویسهای مستقیم استفاده کردند.
سبحانیفر با بیان این مطلب که جزو شرکتهای درآمد ـ هزینه محسوب میشود، گفت: در شرکت ملی پست تلاش شده با توجه به شرایط اقتصادی و برای عمل به رسالت حاکمیتی خود در کنار مردم باشد. شرکت ملی پست براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در روزهای قرنطینه به ارائه خدمات خود ادامه داد و 2000 نفر از نیروهای انسانی شرکت ملی پست به کرونا مبتلا شدند. در بحث فرهنگی نیز این حضور و ارائه خدمات وجود دارد با توجه به عضویت 1200 ناشر در سامانه پست مشتریان، امکان خرید آنلاین مهیا بود؛ بنابراین در طول مدت قرنطینه بهطور میانگین روزانه 4 تا 5 هزار کتاب به دست خریداران رسید. از همکارانم برای ارائه خدمات شایسته به ناشران و مشتریهای نمایشگاه مجازی کتاب که شبانهروز در تلاش هستند تشکر میکنم.
نظر شما